همشهری آنلاین: هشت خادم فرهنگ رضوی در خارج کشور و پنج خادم فرهنگ رضوی در داخل کشور در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تجلیل شدند.

تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی

به گزارش ايرنا، در این آیین که همزمان با شب میلاد امام رضا (ع) و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، قائم‌مقام تولیت و مسؤولان فرهنگی آستان قدس رضوی، تولیت آستان حضرت معصومه (س) و تولیت آستان شاهچراغ و سایر مسؤولان کشوری و استانی در تالار صبا مشهد برگزار شد، این خادمان معرفی شدند.

غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران، دکتر احمد پاکتچی عضو مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی مؤسس بیت الرضا (ع) در بافق یزد، مجید ملامحمدی نویسنده آثار کودک و نوجوان و زهرا باقری فعال حوزه فضای مجازی به عنوان خادمان فرهنگ رضوی در داخل کشور به دلیل خدمات مفید خود در عرصه ترویج این فرهنگ تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام زاکزاکی از کشور نیجریه، میکائیل آلوارز ازکشور اسپانیا، حجت‌الاسلام محمد علی توحیدی از کشور پاکستان، سردار حسن از کشور هندوستان، خدیجه سمعلی از کشور تونس، علی ابوالخیر از کشور مصر، دکتر ویکتور الکک از کشور لبنان، محمدعالم احمدزاده از کشور افغانستان نیز به عنوان هشت خادم فرهنگ رضوی در خارج کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در این آیین گفت: جشنواره امام رضا (ع) فرصت حضور نیروهای خوشفکر، جوان و کارآمد را فراهم آورده است.

سیدجواد جعفری افزود: همراهی مراجع و آیات عظام با جشنواره امام رضا (ع) رشد جهشی برنامه‌ها را تضمین و نهادسازی و بومی‌سازی جشنواره امام رضا (ع) هر گوشه‌ای از عالم را معطر به عطر آموزه‌های رضوی کرده است.

وی بیان کرد: مروری کوتاه به جشنواره امام رضا (ع) چهار فرصت طلایی به وجود آورد که شامل فرصت حضور نیروهای خوشفکر جوان و کارآمد، حمایت همه جانبه مردم و مسؤولان، فرصت دلداگی به مردم و فرصت ارائه کارهای فراگیر و برجسته می‌شود.

وی اظهار کرد: این فرصت‌ها بستری است برای اینکه ظرفیت عظیم نوآوری‌ها، توانمندی‌ها و خلافیت‌ها را شکوفا کرده و فرهنگ رضوی را تا دوردست‌ها ترویج دهد تا از هر گوشه‌ای چشمه‌ای به جوشش آید و معطر به عطر رضوی شود.

وی، برپایی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در رشته‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و علمی در عرصه‌ای با گستره جهانی را تلاشی در جهت ترویج اندیشه‌های ناب رضوی دانست و خاطرنشان کرد: خیل پرشمار فرهیختگان و هنرمندان حاضر در این رویداد، گواهی بر دلدادگی اهالی فرهنگ و ادب ایران اسلامی به این آرمان مقدس است.

جعفری گفت: صدها شهر از کشورهای گوناگون در عرصۀ بین‌الملل و همۀ استان‌های کشور میزبان رویداد و فعالیتی ویژه بوده‌اند تا با بهانه میلاد پرشکوهش و منویات حضرتش را زینت هنر و کلام و فرهنگ کنند.

دبیر جشنواره امام رضا (ع) ادامه داد: در همین راستا توفیقی فراهم آمده است تا علاوه بر دست‌اندرکاران جشنواره در داخل کشور، میزبان اعضای آسیا و اقیانوسیه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی و خادمان فرهنگ رضوی منتخب از کشورهای اسپانیا، افغانستان، لبنان، عراق، تونس، نیجریه، هندوستان، پاکستان، مصر، افغانستان، مالزی، فیلیپین، بنگلادش، آذربایجان، اندونزی و سوریه باشیم.

جعفری، اشاره‌ای به همراهی مراجع و آیات عظام با جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) داشت و افزود: آنچه که در این حرکت گسترده موجب بالندگی است، بهره‌مندی از رهنمودهای مراجع عظیم‌الشأن است که چراغ راه دست‌اندرکاران بوده و برکات فراوانی در برداشته است.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تصریح کرد: توجه ویژه دولت، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس به این جشنواره کمک بزرگی به استمرار، استحکام، فراگیری و ارتقای این رویداد معنوی در عرصه ملی و بین‌المللی بوده است.

وی از همه مسؤولان دولتی، نهادهای فرهنگی و مردمی و تشکل‌های داخلی و خارجی برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نعمت و فرصتی خدادادی است تا با عنایت ویژه ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) دلدادگان و شیفتگان و عاشقان اهل بیت (ع) بتوانند به این بهانه پرچمدار نشر فرهنگ رضوی در هر نقطه از ایران و جهان باشند.

کد خبر 305172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha