همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران در دومین دیدار خود از سری مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل کره جنوبی به برتری دست یافت.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، روز سه‌شنبه (3 شهريور) تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران به مصاف کره جنوبی رفت و موفق به کسب پیروزی 3 بر 1 مقابل این تیم شد.

پیمان اکبری ترکیب بازی دوم را با سه تغییر نسبت به بازی اول روانه زمین کرد به طوری که مصطفی باقری، جواد حسین‌آبادی، علیرضا نصراصفهانی، پوریا فیاضی، محمد فلاح و سجاد دهنوی آغازکنندگان بازی بودند و رسول شهسواری هم به عنوان لیبرو در زمین حضور پیدا کرد.

این دو تیم در فینال قهرمانی زیر 23 سال آسیا هم رو در روی یکدیگر قرار گرفته بودند که در آن دیدار ایران موفق به شکست کره جنوبی در سه ست متوالی شده بود. این دو تیم بعد از چهار ماه یک بار دیگر رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و این بار در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان.

بازی در ابتدا پا یا پای پیش می رفت و دو تیم تا اواسط ست نخست امتیاز به امتیاز پیش می‌رفتند تا این که چند توپ‌گیری خوب کره‌ای‌ها و عدم تبدیل شدن توپ‌های اول به امتیاز، اختلافی کم ایجاد کرد تا همین موضوع دلیلی شود که ایران ست نخست را با نتیجه 25 بر 22 واگذار کند.

شکست در ست اول تلنگری جدی برای شاگردان پیمان اکبری بود که در صورت عدم ارائه بهترین بازی مقابل این تیم، کره توانایی پیروزی مقابل ایران را دارد. با صحبت‌های کادر فنی در وقت استراحت بین دو ست اول و دوم، ایران به تیمی دیگر تبدیل شد و با وجود بازی خوب کره‌ای‌ها و عملکرد مطلوب آنها در توپ‌گیری و حمله، تیم ایران موفق شد سه ست متوالی پیروز میدان شود و در نهایت بازی دوم خود در رقابت‌های جهانی را با نتیجه 3 بر 1 و با امتیازات 25 بر 22، 22 بر 25، 17 بر 25 و 22 بر 25 به سود خود کند.

والیبالیست‌های زیر 23 سال ایران چهارشنبه ساعت 14:30 در سومین دیدار دور مقدماتی قهرمانی جهان رو در روی کوبا، یکی از تیم‌های قدرتمند گروه قرار خواهند گرفت. کوبا نیز تا به اینجای کار در دو مسابقه خود پبروز شده است.

کد خبر 305143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha