چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دندانپزشکان هشدار می دهند که چکاندن آب لیموترش در آب گرم موجب اسیدی شدن زیاد این نوشیدنی می‌شود و به مینای دندان آسیب می‌زند.

Lemon

به گزارش ایرنا، درحالیکه چکاندن آب لیموترش در آب گرم نوشیدنی دوست داشتنی برای آغاز یک روز به شمار می‌رود اما اکنون دندانپزشکان هشدار می‌دهند که این نوشیدنی به دندان‌ها آسیب می‌زند.

این در حالی است که طرفداران این نوشیدنی می‌گویند، چکاندن لیموترش در آب گرم موجب بیدار کردن کبد می‌شود تا سموم را از بدن خارج کند، دستگاه هاضمه را تحریک می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند و موجب آرام کردن معده ناراحت می‌شود. اما دندانپزشکان هشدار می‌دهند که اسیدیته این نوشیدنی می‌تواند موجب فرسایش مینای دندان و باعث لکه شدن و تغییر رنگ دندان می‌شود.

پروفسور دامین والمسلی مشاور علمی انجمن دندانپزشکی انگلیس می‌گوید: شماری از مطالعات نشان می‌دهند که هر چه میزان اسیدیته یک نوشیدنی بیشتر باشد میزان فرسایش دندان‌ها بیشتر می‌شود.

وی هشدار داد، آب لیمو ترش به ویژه مخرب است مخصوصا زمانی که با آب گرم مخلوط می‌شود. برای مثال pH آب لیموترش بین 2 و 3 است که بنابراین بسیار اسیدی است. دمای آب می‌تواند این تاثیر را تشدید کند زیرا فرسایش در درجه حرارت‌های بالاتر، جدی‌تر می‌شود.

دکتر نیجل کارتر رییس اجرایی بنیاد سلامت دندان انگلیس نیز موافق است که چکاندن آب لیموترش در آب داغ باعث پوسیدگی دندان می‌شود.

کد خبر 305114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha