سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

بامداد ۳ شهریور پلیس پایتخت ۷۴ سارق را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کرد.

متهم

سردار ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي پايتخت در اين خصوص گفت: ماموران پليس پايتخت از چندي قبل در جريان فعاليت تعدادي باند زورگير، كيف‌قاپ و موبايل‌قاپ قرار گرفتند كه با انجام شگردهاي پليسي مخفيگاه همه متهمان شناسايي شد. وي ادامه داد: بامداد  تيم‌هاي عملياتي پليس با محاصره مخفيگاه‌هاي اين افراد توانستند آنها را دستگير كنند.

اين در حالي است كه بيش از 50درصد دستگيرشدگان سابقه‌دار هستند كه از سلاح سرد و گرم در سرقت‌هاي خود استفاده مي‌كردند. به گفته وي، همه 74سارق دستگيرشده مرد هستند و ميانگين سني آنها از 18سال به بالاست. ساجدي نيا گفت:بيشتر افراد كم سن و سالي كه در اين طرح دستگير شدند، موبايل قاپي مي‌كردند كه خانواده‌ها بايد بيشتر مراقب فرزندان خود باشند. فرمانده انتظامي تهران ادامه داد:

متهمان دستگير شده در قالب 11باند فعاليت داشتند كه 5باند سارقان به عنف و 6‌باند ديگر هم كيف‌قاپ و سارق منزل بودند. وي گفت: با اجراي طرح‌هاي مبارزه با سارقان و كيف‌قاپان، خوشبختانه ميزان اين سرقت‌ها 16درصد نسبت به سال قبل كاهش داشت. سردار ساجدي نيا افزود: هنگام دستگيري گروهي از سارقان، وقتي پليس در پاتوقشان خواب آنها را آشفته كرد، دزدان براي فرار اسلحه‌اي به سمت مأموران نشانه گرفتند تا اقدام به تيراندازي كنند اما خوشبختانه گلوله گير كرد و هركاري كردند شليك نشد.آنجا بود كه مأموران يكي از دزدان را هدف گلوله قرار دادند و در پي آن همه اعضاي باند را دستگير كردند.

  • مرد مسلح؛ زاغ‌زن باند سرقت

مرد 35ساله تا حالا 2بار به اتهام سرقت دستگير شده و به زندان رفته است. او نقش زاغ زن باند سرقت و زورگيري را بر‌عهده داشت. وظيفه‌اش اين بود كه در بانك‌ها طعمه را شناسايي كرده و مشخصات او را در اختيار همدستانش قرار دهد. اين مرد مدعي است كه هميشه با خودش اسلحه حمل مي‌كرده تا كسي به او آسيب وارد نكند.

  • چند فقره سرقت انجام دادي؟

من و همدستانم از 40 نفر سرقت كرده‌ايم.

  • طي چه مدت؟

از عيد به بعد.

  • باندتان چند نفره بود؟

ما 3نفر بوديم. در واقع 3دوست بوديم كه ابتداي سال جديد نقشه سرقت كشيديم.

  • نقش شما چه بود؟

من نقش زاغ زن باند را بر‌عهده داشتم. وظيفه‌ام اين بود كه در بانك‌ها طعمه‌اي را كه بالاي 500هزارتومان پول از بانك مي‌گرفت شناسايي كنم. پس از آن مشخصات طعمه را براي همدستانم كه بيرون بانك سوار بر موتور يا خودرو منتظرم بودند مي‌فرستادم. آنها او را مي‌پاييدند تا من سر فرصت از بانك خارج شوم. بعد از آن طعمه را تعقيب مي‌كرديم، وقتي او ماشينش را كنار خيابان پارك مي‌كرد و براي انجام كاري پياده مي‌شد، با شمع موتور شيشه را مي‌شكستيم و كيف پر از پول او را سرقت مي‌كرديم.

  • در اين سرقت‌ها چقدر پول گيرت آمد؟

در كل حدود 30ميليون تومان در اين چند‌ماه پول به من رسيد كه با 20ميليون آن يك پرايد صفر خريدم. مابقي را هم براي همسر و پسر 10ساله‌ام خريد كردم، آنها را به سفر بردم و همه پول را خرج كردم.

  • هنگام سرقت مسلح بودي؟

نه. از اسلحه استفاده نمي‌كردم.

  • پس چرا در مخفيگاهت يك اسلحه كشف شده است؟

اسلحه براي محافظت از خودم بود.

  • اگر با مقاومت طعمه خود روبه‌رو مي‌شدي از آن استفاده مي‌كردي؟

نه، گمان نمي‌كنم.

  • سارق حواس پرت

در ميان متهماني كه ديروز دستگير شدند سارق حواس پرتي بود كه به گفته خودش هرجا مي‌رفت يا موبايلش را جا مي‌گذاشت يا كارت شناسايي‌اش را. در ادامه، گفت‌وگو با اين سارق 25ساله را بخوانيد.

  • به چه جرمي دستگير شده‌اي؟

سرقت منزل.

  • به چند خانه دستبرد زدي؟

در حدود 20خانه.

  • شگردتان چه بود؟

شبانه وقتي هوا تاريك مي‌شد، زنگ خانه‌هايي كه چراغشان خاموش بود را مي‌زدم اگر كسي جواب نمي‌داد با پيچ گوشتي در خانه را باز مي‌كرديم و وارد آنجا مي‌شديم. سپس از پول گرفته تا طلا و تابلو فرش سرقت مي‌كرديم.

  • مسلح بوديد؟

بله، من و 3همدست ديگرم قمه و چاقو همراهمان بود.

  • چرا؟

اسلحه داشتيم تا چنانچه اعضاي خانواده برسند با قمه آنها را تهديد كرده و فرار كنيم.

  • حرف آخر؟

بنويسيد پشيمانم اما قبلش برايم تيتر بزنيد كه سارق حواس پرت منزل دستگير شد.

  • چرا حواس پرت؟

چون با اينكه سن كمي دارم اما خيلي حواس پرتم. در آخرين سرقت پس از دستبرد به خانه‌اي و فرار از آنجا يك دفعه يادم افتاد موبايلم را داخل همان خانه جا گذاشتم. وقتي برگشتم ديدم كه چراغ خانه روشن است و اين يعني صاحبخانه برگشته بود و من ديگر نمي‌توانستم وارد آنجا شوم. همين باعث شد كه موبايلم به‌دست پليس بيفتد و با خواندن پيامك‌هايي كه داخل گوشي‌ام بود همدستانم لو بروند. چرا كه در پيامك‌ها درخصوص نقشه سرقت و ساعت قرار با هم صحبت كرده بوديم. البته اين حواس پرتي من اپيدمي شده است.

يعني اين نخستين بار نبود كه حواس پرتي كار دستم مي‌داد. من سابقه دارم و پيش از اين نيز بارها به اتهام سرقت منزل دستگير شده‌ام و ايراد از خودم بود، چون يك‌بار كارت شناسايي و يك‌بار هم موبايلم را در محل سرقت جا گذاشته بودم و همين باعث شد لو بروم.

کد خبر 305074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha