همشهری آنلاین: براساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.

پهباد

ايرنا خبري به نقل از سرهنگ دوم فرزاد فریدونی در اين باره منتشر كرد و نوشت: چندی پیش پهپادی ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه های بومی شناسایی شد.

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: پس از شناسایی این پهپاد سامانه های موشکی پدافند هوایی درگیر شدند و پهپاد را ساقط کردند.

وی اطلاعاتی در خصوص مبدا این پهپاد و مناطق مورد نظر آن ارائه نکرد.

ساعاتي پس از انتشار اين خبر مهر در واكنش به اين اظهارات نوشت: خبر انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور صحیح نیست.

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه گفت: انتشار خبر انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور که توسط برخی خبرگزاریها منتشر شده صحیح نیست و مربوط به سال گذشته است.

سرهنگ فرزاد فریدونی اظهار داشت: در پی انتشار خبر انهدام پهباد ناشناس که توسط برخی خبرگزاریها منتشر شده این توضیح لازم است که خبر مربوط به سال گذشته است و قرارگاه نیز توضیحات لازم در این زمینه را در همان زمان ارائه داده است.

فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: خبری که در یکی از خبرگزاریها منتشر شده مربوط به انهدام پهپاد در سال گذشته است و البته مربوط به منطقه غرب نیز نبوده است.

سرهنگ فریدونی در ادامه تصریح کرد: آنچه ما بیان کردیم رصد هر پهپادی در منطقه است و اینکه اگر ناشناس باشد توسط پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران هدف قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: سرنگونی پهپاد یا متجاوزین هوایی در سالهای گذشته نشان از دید دقیق و اقدام تاکتیکی به موقع پدافند هوایی است.

سرهنگ فریدونی با تکذیب خبر انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور که به گفته برخی خبرگزاریها چندی پیش انجام شده است، گفت: بحث ما در رابطه با امنیت کشور و بیان نمونه آن مثل انهدام پهپاد در سال گذشته بود که البته مربوط به غرب کشور نیست.

کد خبر 304638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha