همشهری آنلاین: اسامی برخی واحدهای تولیدی تنقلات ترش اعم از انواع لواشک و زغال اخته که به دلیل جعل و نداشتن اسناد بهداشتی، غیرمجاز شناخته شده‌اند، اعلام شد.

اسامی لواشک‌های غیربهداشتی

به گزارش مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واحدهای توليدی مواد غذایی كه نام‌شان در پی می‌آيد به علت جعل یا نداشتن اسناد بهداشتی اداره كل فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو غيرمجاز شناخته مي‌شوند.

پیرو این اطلاعیه انواع میوه‌های فرآوری شده لواشک با نام تجاری کاوشکران شکوه سبز، لواشک میوه‌ای با نام تجاری دادلی، لواشک زردآلو و آلبالوی شرکت شهد دانه خوی با نام تجاری ترش آلان و لواشک رولی با نام تجاری ترشان، غير مجاز و تقلبی هستند.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني سازمان غذا و دارو، همچنين آلوچه و برگه تولیدی شرکت زرین ترش با نام تجاری زرین ترش، لواشک با نامهای تجاری ملیس، چلچله، باغشان امید، گل بین، سانا، پاک گل و پایلا، لواشک نی‌دار با نام تجاری پرهام، آلوچه تولیدی ملک زاده با نام تجاری دلتا، آلوچه فراوری شده با نام‌های تجاری ارغوان و تک ستاره و لواشک لوله‌ای با نام تجاری ستاره ماهان را محصولات تقلبي و غيرمجاز معرفی کرد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با نام بردن از زغال اخته صنایع غذایی هانی ترش با نام تجاری هانی ترش، آلوچه و زغال اخته با نام تجاری الوسان به عنوان ديگر محصولات غيرمجاز، از كساني كه محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده مي‌كنند خواست روابط عمومي سازمان غذا و دارو، معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور يا نيروي انتظامي را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوري آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دريافت اطلاعات در خصوص مراکز عرضه فرآورده‌های غير‌ مجاز است.

کد خبر 303961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha