آتش‌سوزی در منطقه «رهمالی» شهرستان بویراحمد که از ساعت ۷صبح روز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود ساعت ۱۲همان روز مهار شد،

جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده دیل گچساران همچنان در آتش می‌سوزد

اما آنطور كه فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان كهگيلويه و بويراحمد به ايسنا گفته است: ساعت 12و 30دقيقه آتش مجددا شعله‌ور شده و تا پاسي از شب ادامه مي‌يابد در نتيجه بيش از 60هكتار از جنگل‌ها و مراتع اين شهرستان در آتش مي‌سوزد.

سرهنگ محمد‌رحيم برزمند با اعلام اينكه موضوع در دست بررسي است، افزود: احتمال مي‌رود بخشي از آتش‌سوزي عمدي باشد. وي با اشاره به نبودن امكانات و تجهيزات براي مهار آتش‌سوزي‌ها در استان ادامه داد: مهار آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع اين استان با امكانات اوليه و به كندي صورت مي‌گيرد.

اين آتش‌سوزي در منطقه رهمالي شهرستان بويراحمد و در 35كيلومتري شهر ياسوج، مركز استان كهگيلويه و بويراحمد به وقوع پيوست. رئيس منابع طبيعي شهرستان بويراحمد در گفت‌وگو با مهر وسعت اين آتش‌سوزي را حدود ۵۰ هكتار اعلام كرد و گفت كه آتش خسارت فراواني به جنگل‌هاي منطقه وارد كرده است‌. به‌گفته سعيد نظري بر اين آتش‌سوزي انواع گونه‌هاي جنگلي ازجمله بلوط، بنه، كيكم، ارژن و... در آتش سوختند.

رئيس منابع طبيعي شهرستان بويراحمد درباره تعداد آتش‌سوزي در جنگل‌هاي بويراحمد هم گفت: امسال براثر ۵۰مورد آتش‌سوزي بيش از ۵۵۰ هكتار از جنگل‌ها و مراتع ارزشمند اين استان دچار خسارت شده است.

 

کد خبر 303910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha