مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران از تعدیل و تخفیف قیمت در ارائه طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو دانشجوامروز(11 شهریور) پس از پایان سی و سومین جلسه شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، با اشاره به اعتراض‌های دستگاه‌های مختلف دولتی و همچنین برخی مشاغل درباره نرخ آرم طرح ترافیک، گفت: نمایندگان مردم در شورای شهر تهران در هفته و ماه‌های اخیر از سوی مجموعه‌های مختلف دولتی و مردمی اعتراضاتی را مبنی بر زیاد بودن نرخ آرم طرح ترافیک اعلام کردند.

وی افزود: بر همین اساس در جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران به این موضوع رسیدگی و مقرر شد، تا دو عضو شورا و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نماینده فرمانداری تهران به این موضوع رسیدگی کرده و نرخ آرم طرح ترافیک برخی ادارات و مشاغل را تعدیل کرده و تخفیف‌هایی را اعمال کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: برخی ادارات و مشاغل مجبورند، برای ارائه خدمات به شهروندان به محدوده طرح ترافیک وارد شوند، اما به خاطر افزایش چشمگیر این نرخ آنان دچار مشکلاتی شدند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان رسمی و وکلای دادگستری، برخی ادارات و نهادها بیشترین اعتراضات را نسبت به نرخ آرم طرح ترافیک داشته‌اند، زیرا این دسته از افراد مجبورند به خاطر نوع شغل وارد محدوده طرح ترافیک شوند. به همین دلیل افزایش چهار تا پنج برابری نرخ آرم معقول به نظر نمی‌رسد.

دانشجو با تاکید بر این که تعدیل قیمت و اعمال تخفیف تنها شامل ادارات، نهادها و مشاغلی که مجبور به ورود محدوده طرح ترافیک برای ارائه خدمات به شهروندان هستند، خواهد شد، افزود: تخفیف‌ها و تعدیل‌های نرخ آرم طرح ترافیک، شامل افراد و یا اماکنی که انتفاع خودشان را مد نظر داشته باشد، تغییر نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این که مسوولان شهرداری معتقدند، دولت باید هزینه حضورش را در تهران بپردازد، توضیح داد: تشخیص این مساله بر عهده شورای شهر است و ورود به مسئولیت دیگران صحیح نیست، لذا دولت باید هزینه حضورش را در تهران بپردازد و نباید ادارات دولتی انتظار داشته باشند که شهروندان تهرانی هزینه حضور دولتمردانی را بپردازند که به کل کشور ارائه خدمات می‌کنند، اما در این زمینه نیز دیدگاه‌های مختلفی مطرح است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: دولت در قالب تبصره 13 و پرداخت 5/82 درصد سهم خرید اتوبوس‌ها، بخشی از هزینه‌ها را می‌پردازد، اما شورای شهر تهران معتقد است که هنوز پرداخت هزینه‌ها کافی نیست، با این حال درست نیست که با این نگرش به سراغ حوزه‌های ماموریتی خود وارد شویم.

وی با بیان این که ورود به محدوده طرح ترافیک برای برخی از مشاغل و ادارات ضروری است، تصریح کرد: به اعتقاد مسوولان شهرداری، تعیین نرخ‌های آرم طرح ترافیک، نیازمند مصوبه شورای شهر تهران نبوده و خود اختیار دارند، آن را تعیین کنند. اما نمایندگان شورای شهر تهران معتقدند درست است که این نرخ‌ها را شورا تصویب نمی‌کند، اما یکی از مسئولیت‌های اساسی شورا، نظارت بر مجموعه‌ فعالیت‌های شهرداری است.

دانشجو افزود: بر همین اساس شورا موظف به تطبیق منابع درآمدی و هزینه‌های شهرداری است که در بررسی‌ها مشخص شده، منابع درآمدی که سازمان حمل و نقل ترافیک به شورا ارائه کرده، مغایر با افزایش درآمدی است که هم اکنون داشته و مسلما در این زمینه باید شورای شهر تهران نظارت کند و میزان درآمد این سازمان از محل نرخ آرم طرح ترافیک نیز مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: برای پایان دادن به این موضوع و به جای ورود به فضای چانه‌زنی که تصویب نرخ آرم طرح ترافیک در اختیار شورا یا شهرداری است، به این جمع‌بندی رسیدیم که کمیته‌ای با حضور بنده ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، نماینده فرمانداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بابت تجدیدنظر در نرخ آرم طرح ترافیک تشکیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: البته این گله از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد که چرا مسوولان شهرداری قبلا تعیین نرخ‌ها آرم طرح ترافیک، جلسه‌ای برای اطلاع از نظرات کارشناسی اعضای شورا تشکیل ندادند، چرا که در این صورت به راحتی می توانستند نرخ‌های تعیین شده را اجرایی کنند.

وی میزان تعدیل و تجدیدنظر در نرخ آرم‌های طرح ترافیک را به آینده موکول کرد و گفت: باید درخواست‌ها و اعتراضات را به صورت جزئی بررسی کرده و تشخیص دهیم که کدام‌یک از آن‌ها وارد است و سپس نسبت به تجدیدنظر و تعدیل و اعمال تخفیف اقدام می‌کنیم.

دانشجو اظهار کرد: 20 تا 30 درصد از مجموعه دولتی، نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک هستند که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم که اعتراضات کدام دسته از ادارات و مشاغل وارد، تشخیص داده می‌شود.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی هیات رییسه شورای شهر و هماهنگی شورای شهر تهران هر چه سریع‌تر جلسه تعدیل نرخ آرم طرح ترافیک با حضور نمایندگان یاد شده برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به سایر دستورات جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران، گفت: سه دستور قرار گرفتن سازمان زیباسازی، شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهرداری و سازمان نوسازی عباس‌آباد تحت نظر معاونت شهرسازی شهرداری از دستور جلسه خارج و کمیسیون برنامه بودجه موظف شد تا کلیه شرکت‌ها و سازمان‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی در باره ضرورت بررسی این دستورات علیرغم این که در جلسات قبلی شورا مورد بررسی قرار گرفته بود، گفت: شورا، شهرداری را موظف کرده بود تا نتایج بررسی کارشناسی درباره قرار گرفتن این سه سازمان و شرکت تحت نظارت معاونت شهرسازی ارائه کند، اما این اقدام از سوی شهرداری انجام نشده و در نهایت شورا کمیسیون برنامه و بودجه را موظف کرد تا در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد.

دانشجو از تصویب یک فوریت طرح شورای بازنگری، اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری تهران خبر داد و گفت: جمعی از اعضای شورای شهر تهران تاکید داشتند که ساختار شهرداری باید اصلاح شود و نه چارت و روند انجام امور اجرایی که اعم از چارت تشکیلاتی و امورات است.

همچنین دانشجو در پاسخ به سوالی درباره تشکیل اتحادیه شهرداران و نظر شورای شهر در این باره گفت: شورای شهر در این رابطه نظر خاصی ندارد، اما اگر انتفاعی از این اتحادیه شامل مردم تهران شود، از آن استقبال می‌کنیم.

کد خبر 30390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز