همشهری آنلاین: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش خرید و فروش مسکن تا پایان امسال التهاب شدیدی وجود ندارد و موجودی‌ها و تقاضا نشان می‌دهد این بازار تا پایان سال التهاب نخواهد داشت گفت: امید است میانگین نرخ اجاره‌بها را همچنان بتوانیم زیر نرخ تورم نگاه داریم.

مسکن

فارس نوشت: حامد مظاهریان با بیان اینکه رونق صنعت ساختمان یکی از روش‌های کاهش بیکاری در جامعه است گفت: در مورد پیش‌بینی خود از قیمت مسکن باید بگویم که در بخش خرید و فروش مسکن التهاب شدیدی وجود ندارد و موجودی‌ها و تقاضا نشان می‌دهد که این بازار تا پایان سال التهاب نخواهد داشت.

مظاهریان در پاسخ به این سئوال که افزایش اجاره‌بها در کشور ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟ گفت: هرساله از خردادماه تا پایان شهریور شاهد افزایش اجاره‌بها در کشور هستیم که امید است این افزایش تا یک ماه آینده با کاهش نسبی همراه شود.

وی ادامه داد: همچنین رصد معامله املاک نشان می‌دهد که افزایش قیمت مالکان برای واحدهای مسکونی پایین‌تر از نرخ تورم است و امید است بتوانیم میانگین نرخ اجاره‌بها را همچنان زیر نرخ تورم نگاه داریم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: رونق گسترده در صنعت ساختمان انتظاری است که همه مردم اعم از انبوه‌سازان و شخصی‌سازان به آن امیدوارند.

  • مسکن با گشایش های مالی در آینده نزدیک از رکود خارج می شود

وی افزود: اگرچه ما در زمینه ساختمان در رکود هستیم اما امید است تا با گشایش‌هایی که در آینده نزدیک صورت می‌گیرد این صنعت از رکود خارج شود.

مظاهریان با اشاره به فرصت اشتغال در صنعت ساختمان‌سازی که در کاهش نرخ بیکاری تاثیر می‌گذارد، تاکید کرد: رونق صنعت ساختمان در کشور علاوه بر خارج کردن کشور از رکود باعث می‌شود تا تعداد قابل‌توجهی از کارگران این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار مشغول شوند.

به گفته وی، همچنین این صنعت باعث گردش چرخه تولید در کشور و فعالیت گسترده‌تر کارخانجات داخلی است.

کد خبر 303827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha