همشهری آنلاین: خریداران آپارتمان‌های کوچک بیش از گذشته امکان انتخاب دارند. اگر پیش از این بیشتر فایل‌های فروش آپارتمان‌هایی که قیمت کلی آنها زیر ۲۰۰ میلیون تومان بود مربوط به آپارتمان‌های کهنسال در مناطق جنوبی پایتخت بود، اما امسال حجم قابل توجهی از خانه‌های نوساز کوچک نیز به نحوی قیمت‌گذاری شده که قیمت کلی آنها هم زیر ۲۰۰ میلیون تمام می‌شود.

مسکن

دنیای اقتصاد نوشت: همچنین در مناطق غربی تهران مانند شهران یا در شرق پایتخت مانند نارمک یا تهرانپارس هم تعداد آپارتمان‌های زیر 200 میلیون تومان افزایش داشته است. به طور مثال آپارتمانی نوساز با متراژ 50 متر در محله تهرانپارس متری 3 میلیون و 800 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است یا درهمین محله، بلوار پروین آپارتمانی 50 متری که عمر بنای آن یک ساله است متری 2 میلیون برای فروش پیشنهاد شده که البته متری 700 هزار تا یک میلیون تومان زیر قیمت منطقه است.

برخی از فعالان بازار مسکن معتقد هستند افزایش وام مسکن بیش از آپارتمان‌های بزرگ متراژ، قیمت آپارتمان‌های کوچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب افزایش قیمت و رونق بازار آپارتمان‌های نقلی می‌شود.

کارشناسان مسکن نيز افزایش سقف وام مسکن را سبب رونق بازار می‌‌دانند و معتقدند دولت با تدابیر موثری مانع افزایش قیمت مسکن شده است. به گفته آنها، اعطای تسهیلات خريد مسكن نبايد به گونه‌ای باشد که مهاجرت به شهرهای بزرگ افزایش یابد. تحليلگران آینده بازار مسکن را با توجه به سیاست‌های کلی دولت در این بخش امیدوارکننده می‌دانند و می‌گویند: برنامه‌ریزی‌های دولت در مسکن رسیدن به ثبات اقتصادی است و لازم است که برنامه‌ریزی بانکی هم به صورتی باشد که بتواند 70 تا 80 درصد بهاي خرید مسکن را پوشش دهد.

قیمت مسکن

 

کد خبر 303741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha