یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

اگر فروش رؤیایی فیلم‌هایی چون «گینس» و «نهنگ عنبر» را معطوف به معجزه رضا عطاران و محسن تنابنده و البته نیاز مخاطبان سینما به کمدی‌های شاد و خنده‌دار بدانیم، فروش ۷۵۰میلیون تومانی یک فیلم عاشقانه در ۱۱ روز و پیوستن آن به باشگاه میلیاردی‌ها تا پایان هفته بی‌تردید جزو عجایب اکران دوم تابستان امسال است.

فیلم

به گزارش همشهري، «دوران عاشقي» پس از درخشش در جشنواره فيلم فجر و در شرايطي كه تصور مي‌شد جزو گزينه‌هاي نهايي اكران عيد نوروز باشد، از حضور در اين رقابت جذاب بازماند و ترجيح داد بخت خود را در يك مناسبت ديگر بيازمايد. تازه‌ترين ساخته عليرضا رئيسيان گرچه در ميان گزينه‌هاي اكران عيد سعيد فطر هم جايي نداشت اما در كمال شگفتي در اكران دوم تابستان هر روز بيش از 70ميليون تومان مي‌فروشد و به‌زودي ميلياردي مي‌شود.

حالا با موفقيت خيره‌كننده دوران عاشقي، راحت‌تر مي‌توانيم عمق ناراحتي تهيه‌كننده «خداحافظي طولاني» فرزاد موتمن را درك كنيم كه از كاهش روزبه‌روز تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده فيلم خود و افزايش سرسام‌آور تعداد سينماهاي «يك فيلم شترمرغي!» به‌شدت شاكي است. اشاره علي حضرتي به «گينس» تنابنده است كه فقط 2ميليارد در تهران فروخته و فروش آن در شهرستان‌ها تقريبا نيمي از رقم درآمد آن در پايتخت است.

نكته جالب اينكه نخستين تجربه كارگرداني بازيگر طناز «پايتخت» با همكاري عطاران اين روزها كمي كمتر از 30ميليون تومان در روز مي‌فروشد كه حدود دوسوم فروش روزانه دوران عاشقي با هنرنمايي شهاب حسيني و ليلا حاتمي است. گرچه عنوان پرفروش‌ترين فيلم روز به نهنگ عنبر سامان مقدم تعلق دارد كه با بيش از 80ميليون تومان فروش روزانه، شايد به‌زودي جاي خود را به فيلمي ديگر بدهد و با بيش از 6ميليارد تومان فروش در سراسر ايران، از پرده پايين بيايد.

در تراكم فيلم‌هاي كم‌مايه و ميان‌مايه طنز و كمدي، گروهي از مخاطبان جدي فيلم‌هاي عاشقانه رونقي به بازار دوران عاشقي داده و ششمين فيلم كارنامه رئيسيان را از آزمون اكران تابستاني سربلند بيرون آورده‌اند. او كه با «ريحانه» و «سفر» به جرگه كارگردانان سينما پيوسته بود، در اوايل دهه 80«ايستگاه متروك» و «پرونده هاوانا» را ساخت كه هيچ‌كدام رنگ پرده نديدند و حالا 7سال پس از «40سالگي»، سرانجام شاهد موفقيت را با يك عاشقانه آرام در آغوش كشيده است.

اگر ناكامي خداحافظي طولاني را با وجود كسب سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد محتمل و پيش‌بيني‌پذير بدانيم، نمي‌دانيم با «پاداش» كمال تبريزي چه كنيم كه با رسيدن به كف فروش، بايد غزل خداحافظي را بخواند. «از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد» كه تصور مي‌شد به لطف توقيف چند ساله بتواند پاي تماشاگران را به سالن‌هاي تاريك باز كند، كمتر از 5ميليون تومان در روز مي‌فروشد و با يك شكست قطعي به بايگاني مي‌رود.

  • بازگشت ملاقلي‌پور به سينما

9 سال از آخرين حضور نام رسول ملاقلي‌پور روي پرده‌هاي سراسر ايران با فيلم بسيار موفق «ميم مثل مادر» مي‌گذرد با اين حال از چهارشنبه 21مرداد سينماها ميزبان فيلمي مي‌شوند كه اين بار نام يك ملاقلي‌پور ديگر را با خود يدك مي‌كشد. «قندون جهيزيه» كه پس از رونمايي در بخش بين‌الملل فيلم فجر و درخشش در جشنواره فيلم شهر فرصت اكران عمومي يافته، نخستين ساخته علي فرزند مرحوم رسول است و انتظار مي‌رود جاي «پاداش» تبريزي را بگيرد. صابر ابر، نگار جواهريان و اكبر عبدي بازيگران اصلي قندون جهيزيه هستند كه حال و هوايي شبيه زندگي مردم عادي جامعه امروز ايران دارد.

کد خبر 303502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha