همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی سراب گفت: با وقوع حادثه آتش سوزی در یکی از روستاهای سراب ، ۱۰۰ هکتار از اراضی و مراتع این شهرستان طعمه آتش شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد جعفرزاده افزود: با اعلام خبر آتش سوزی در مراتع روستای سردها و دامنه کوه بزقوش، بلافاصله عوامل این یگان به همراه سازمانهای آتش نشانی، منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست، تیپ 40 ارتش و اهالی روستاهای اطراف در محل حاضر و برای خاموش کردن آن بسیج شدند.

وی ادامه داد : با تلاش ماموران و سایر یگان‌های امدادی، آتش مهار و هم اکنون علت بروز حادثه و میزان خسارت وارد نیز توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی سراب همچنین از وقوع یک حادثه آتش سوزی دیگر در محله لاله قبا خبر داد و گفت: در این حادثه یکهزار و 600 بسته علوفه به ارزش تقریبی 120 میلیون و 800 هزار ریال در اثر اتصال سیم برق طعمه حریق شد.

وی از شهروندان و مسافران درخواست کرد: با توجه به گرمی هوا و گسترش سریع آتش در این فصل، از آتش زدن بی‌جهت اراضی و روشن کردن آتش در نزدیک مراتع و زمین‌های کشاورزی خودداری کنند و در صورت نیاز به روشن کردن آتش برای تهیه غذا، حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شده و بعد محل را ترک کنند.

کد خبر 303404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha