همشهری آنلاین: تجربه آب و هوای مختلف در یک لحظه و در یک جا. این امکان منحصربفردی است که توسط گروهی از محققان در یکی از فرودگاه‌های سوئد فراهم شده است.

وقتی سردترین و داغ‌ترین نقاط زمین دیوار به دیوار هم می‌شوند

به گزارش مهر، بدون شک بارها پیش آمده که بخواهیم در اوج سرمای زمستان، گرمای سوزان تابستان و بالعکس را تجربه کنیم. امکان چنین تجربه لذت‌بخشی در فرودگاه آرلاندای استکهلم سوئد فراهم شده است.

این پروژه که برای نخستین بار در جهان پیاده می‌شود، Climate Portal نام دارد که در آن از سه اتاقک مجزا استفاده شده که هر یک دما و شرایط آب و هوایی خاص خود را دارند.

در واقع می‌توان گفت فردی که وارد هر یک از این اتاقک‌ها می‌شود خود را در محیطی با گرمای سوزان بیابان و یا سرمای سوزان مناطق کوهستانی و قطبی تصور می‌کند.

از سه عنوان "داغ"، "سرد" و "بزرگ" برای این سه اتاقک استفاده شده است. اتاقک داغ دست کمی از بیابان‌های سوزان زمین ندارد و اتاقک سرد نیز فرد را به یاد سوزناک‌ترین کوهستان‌های پوشیده از یخ زمین می‌اندازد. همچنین اتاقک بزرگ تداعی‌کننده محیطی است که گویی فرد در یک شهر بزرگ قرار گرفته است.

مرکز کنترل این اتاقک‌ها با چند سرویس آنلاین بررسی اوضاع آب و هوا در ارتباط است. داده‌هایی که از این طریق به دست می‌آید از طریق فناوری‌های مختلفی که در هر یک از این سه اتاقک تعبیه شده به وضعیت جوی خاصی تبدیل می‌شود.

در عین حال برای این که فرد بیش از پیش خود را در محیط سرد یا گرم مورد نظر احساس کند، از تصاویر و صداهای متناسب با آن محیط نیز استفاده می‌شود.

کد خبر 303372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha