همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه املاک گفت: بانک‌ها باید از انبوه‌سازان حمایت کنند نه اینکه با هولدینگ‌های خود وارد بازار مسکن شود وی از دولت خواست جلوی این اقدام بانک‌ها را بگیرد.

انبوه سازی

حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش تقاضا در تیرماه به دلیل همزمانی ماه رمضان با این ماه، اظهار کرد:‌ میانگین نرخ تورم مسکن 10 درصد است که البته این نرخ در برخی از مناطق کمتر از 10 درصد و در برخی از مناطق به 20 درصد هم رسیده است.

وی ادامه داد:یکی از عوامل دخیل در نرخ‌گذاری بازار مسکن میزان عرضه و تقاضا است که تا پایان شهریور ماه با کاهش تقاضا در این بازار نرخ اجاره هم کاهش می‌یابد و در حال حاضر هم بازار در دست کنترل است.

عقبایی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می‌تواند در بازه زمانی کوتاه از عمق رکود بازار مسکن بکاهد،‌ گفت:‌ از مهم‌ترین حوزه‌هایی در این بازار تاثیر گذار هستند حوزه بانکداری است که نیاز به مدیریت جدی دارد.

وی ادامه داد: معتقدم دولت هر چه سریعتر باید نسبت به ورود هلدینگ‌های ساختمانی متعلق به بانک‌ها به بازار مسکن ورود کنند و باید ساز و کاری ایجاد شود که بانک‌ها از انبوه سازان حمایت کنند نه اينكه خودشان به طور مستقیم وارد این حوزه شوند.

رئیس اتحادیه املاک گفت:‌از دیگر راهکارهای تاثیر گذار تشویق به تولید است و معتقدم دولت همزمان با اینکه طرف تقاضا را تقویت می‌کند باید مشوق هایی را هم برای طرف عرضه و انبوه سازان در نظر بگیرد و تسهیلاتی را در اختیار تولید قرار دهد.

کد خبر 303300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha