چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری دو همکلاسی که قصد فروش اطلاعات کاربران یکی از اپراتورهای تلفن همراه در فضای مجازی را داشتند خبر داد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در این باره گفت: چندی پیش در پی اعلام حراست یکی از اپراتورهای تلفن‌های همراه مبنی بر فروش دیتا بیس‌های (اطلاعات اصلی کاربران) در فضای مجازی پرونده‌ای تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پلیس با بررسی محل‌های بارگذاری این اطلاعات در فضای مجازی یکی از متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کرد، افزود: این متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در اظهارات خود اعتراف کرد که با همکاری یکی از هکلاسی‌هایش به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و قصد فروش آن را داشته است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری همدست این متهم نیز آغاز شد گفت: در تحقیقات بیشتر مشخص شد که همدست این فرد کارمند این اپراتور تلفن همراه بوده که با هماهنگی حراست شرکت مذکور این فرد دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده اظهار کرد: این فرد در اعترافات خود گفت که قصد داشته این اطلاعات را به مبلغ 150 میلیون تومان به فروش برساند که توسط پلیس دستگیر شد.

کاکوان با بیان اینکه هر دو متهم مرد بوده و بین 25 تا 30 سال سن داشتند گفت: هر دوی آنها دارای لیسانس نرم افزار بوده اما گمان نمی‌کردند که از طریق فضای مجازی احتمال شناسایی و دستگیری‌شان وجود داشته باشد.

به گفته کاکوان دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده طی مراحل قانونی برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا و پس از آن راهی زندان شدند.

کد خبر 303175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha