مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

تا به حال در بسیاری از سایت‌ها برای گوشی‌های هوشمند کاربری‌های عجیب و غریبی مانند اسکنر ماورای بنفش و غیره معرفی شده که دست آخر کاربر درمی‌یابد که این کاربری فقط یک ترفند گول زننده است.

تبدیل گوشی ‌هوشمند به دوربین هولوگرام سه‌بعدی

درحالي‌كه تبديل گوشي هوشمند به يك دستگاه هولوگرام سه‌بعدي ترفندي علمي و عملي است و در چندروز اخيرسايت‌هاي داخلي ترجمه‌اي ناقص و اشتباهي از شيوه ساخت آن منتشر كرده‌اند. در اينجا ساده‌ترين و صحيح‌ترين راهكار ساخت آن‌را بيان مي‌كنيم.

  • ابتدا مواد لازم براي اين كار را تهيه و آماده كنيد. طلق قاب سي‌دي، كاغذ شطرنجي، خط‌كش، دريافت ويدئوي هولوگرافيك از اينترنت، كاغذ چسبي يا همان استيكر و يك خودكار.
  • ابتدا روي كاغذ شطرنجي ذوزنقه‌اي ‌رسم كنيد كه رأس كوچك آن فقط يك سانتي‌متر باشد. با الگو قرار دادن اين ذوزنقه 4ذوزنقه كوچك از طلق‌هايي كه داريد بسازيد.
  • ذوزنقه‌ها را با كاغذ‌هاي چسبي به هم بچسبانيد تا مانند شكل ظرفي چهارضلعي را تشكيل دهد.
  • ظرف يا ذوزنقه‌ها را از سمت ضلع‌هاي كوچك آن‌ روي گوشي هوشمند قرار دهيد.
  • اكنون چنانچه ويديوي تصوير هولوگرافيك دريافتي را روي گوشي خود اجرا كنيد، مي‌توانيد تصوير هولوگرامي و سه‌بعدي آن‌را روي فضاي بالاي گوشي مشاهده كنيد.

چنانچه فيلم شما داراي يك سوژه واحد در وسط و كنتراست بالا با زمينه فيلم باشد، تصوير هولوگرامي واضح‌تري را تهيه خواهيد كرد.

  • در انتخاب طلق مناسب و برش‌هاي دقيق آن دقت كنيد. درصورت منطبق نبودن اضلاع ذوزنقه، نور‌ منعكس شده روي يك فضا تابيده نشده و تصوير واضحي تشكيل نخواهد شد.
کد خبر 303114

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha