سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

هیچ‌کس باورش نمی‌شد مرد چاهکن که در عمق ۱۰ متری چاه و زیر ۸ متر آوار مدفون شده بود هنوز زنده باشد.

حوادث

تيم‌هاي آتش‌نشاني با هدف بيرون كشيدن جسد او شروع به آواربرداري كردند اما هنوز چند متري تا رسيدن به مرد ميانسال فاصله داشتند كه با شنيدن صداي ناله‌هايش شوكه شدند.اين حادثه صبح دوشنبه در روستاي ساقي‌بيگ در 90كيلومتري شهرستان نيشابور رخ داد. ساعت 11:15بود كه آتش‌نشانان باخبر شدند يك چاهكن هنگام لايروبي چاهي در خانه‌اي مسكوني زير آوار گرفتار شده است و براي عمليات نجات راهي آنجا شدند. محل حادثه چاه آبي در حياط خانه‌اي روستايي بود كه ساكنان خانه از آن براي تأمين آب‌آشاميدني استفاده مي‌كردند.

عمق چاه حدود 10متر بود و آنها براي لايروبي و عميق‌تر كردن چاه اقدام به استخدام يك كارگر روزمزد كرده بودند كه كارگر 54ساله پس از ورود به چاه و خارج‌كردن چند سطل خاك، به‌دليل ريزش ديواره‌هاي چاه زير آوار مدفون شده بود. آنچه مسلم بود اينكه حدود 8متر سنگ و خاك روي مرد چاهكن فروريخته بود و همه، حتي آتش‌نشان‌ها نيز تصور مي‌كردند كه او مرده است.

درحالي‌كه عده‌اي از مردم روستا سعي داشتند با آواربرداري خود را به چاهكن برسانند، آتش‌نشانان مانع آنها شدند و با بررسي‌هاي انجام شده دريافتند كه به‌دليل سستي خاك ممكن است ديواره چاه دوباره ريزش كند. در ادامه آنها از يك بيل مكانيكي كمك گرفتند و با كندن گودالي در كنار چاه سعي كردند از اين طريق خود را به جسد مرد چاهكن برسانند. عمليات شروع شد و گودالي به عمق 6متر كنار چاه حفر شد و پس از آن آتش‌نشانان با همكاري يك چاهكن ديگر شروع به تخليه آوار چاه كردند. آنها چند متر خاك تخليه كردند و حالا به سنگ‌هايي رسيده بودند كه روي چاهكن را پوشانده بود.

عمليات برداشتن سنگ‌ها ادامه داشت كه در همين هنگام يكي از امدادگران فرياد زد كه صداي ناله‌ مردي را شنيده است. همه تصور مي‌كردند كه او خيالاتي شده و محال است كسي زير چندين متر خاك و سنگ زنده بماند. به همين دليل به كارشان ادامه دادند و پس از برداشتن مقدار ديگري از سنگ‌ها، صدا باز هم شنيده شد و اين بار بقيه هم متوجه آن شدند. لحظه عجيبي بود. زنده ماندن آن هم در چنين شرايطي چيزي شبيه يك معجزه بود. آتش‌نشانان به عمليات آواربرداري سرعت بخشيدند تا اينكه با كنار زدن سنگ‌ها به سر مرد چاهكن رسيدند.

او درحالت ايستاده زير آوار مدفون شده بود و آتش‌نشانان پس از اينكه يك كلاه ايمني روي سرش گذاشتند به كنار زدن سنگ‌ها ادامه دادند و با انتقال چاهكن به گودالي كه كنار چاه حفر كرده بودند، توانستند او را از زير آوار بيرون بكشند.

  • چاه‌كن مجروح يكروزه مرخص شد

سيدمهدي حسيني، مديرعامل آتش‌نشاني نيشابور گفت: مرد چاهكن آسيب زيادي نديده بود، فقط سر و صورتش كمي خوني شده بود كه براي درمان به بيمارستان منتقل و در ميان شگفتي و تعجب همه، روز گذشته از بيمارستان مرخص شد. به گفته وي، اين مرد كه محمد روحي نام دارد اهل يكي از شهرهاي خراسان است كه براي كارگري به نيشابور آمده بود و از اين حادثه جان سالم به در برد.

کد خبر 303101

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha