همشهری آنلاین: جزیره‌ای کوچک و ناشناخته در میانه اقیانوس هند که تا هفته گذشته کسی از وجود آن آگاهی چندانی نداشت،‌ اکنون به مرکز جستجو‌ها برای یافتن نشانی از سرنوشت پرواز MH۳۷۰ مالزی تبدیل شده‌است.

هواپیما

براساس گزارش CNN، جريان آب تكه‌اي از لاشه يك هواپيما كه گفته مي‌شود به يك بوئينگ 777 تعلق دارد را اواخر هفته گذشته به ساحل جزيره ريونيون آورد،‌ مدركي كه مي‌تواند بزرگترين كشف از زمان ناپديد شدن هواپيماي MH370 مالزي در مارچ 2014 تاكنون باشد.

كشف اين تكه از هواپيما عده‌اي را كه به تعيين سرنوشت هواپيما چشم دوخته‌اند اميدوار ساخته‌است اما همچنين داغ افرادي كه عزيزانشان را در اين پرواز از دست داده‌اند تازه كرده‌است،‌ پروازي كه بدون هيچ نشانه‌اي ناپديد شد و تاكنون نيز نشانه‌اي از سرنوشت آن به دست نيامده‌است.

ساكنان جزيره ريونيون نيز كه به شدت با اين رويداد رمزآلود و غمگين ارتباط برقرار كرده‌اند،‌ نگران بازماندگاني هستند كه عزيزانشان را در اين پرواز از دست داده‌اند. پس از كشف تكه‌اي از يك هواپيماي بوئينگ،‌ساكنان جزيره داوطلبانه تمامي ساحل را براي يافتن نشانه‌هايي جديد‌تر زير و رو كرده‌اند.

بيش از ده‌ها شيئ ديگر از زمان كشف تكه بوئينگ 777 تاكنون به گروه جستجو تحويل داده شده‌است،‌ اما هيچ‌يك از آنها به اندازه قطعه كشف شده از اهميت برخوردار نيستند. ساكنان همچنين در ميان دريا را نيز جستجو مي‌كنند،‌ آبهايي كه جزيره ريونيون واقع در 700 كيلومتري شرق ماداگاسكار را در بر گرفته‌است. دريانوردان اين جزيره معتقدند دريا به شيوه خود رفتار مي‌كند و بايد در انتظار آنچه به ما پس مي‌دهد بمانيم.

تيم تجسس محلي به رهبري مردي به نام سسيل دوپر كه هدايت تيم تجسس داطلبان جزيره را به عهده دارد، با كمك تجهيزات ابتدايي مانند قايق‌هاي كوچك و تجهيزات پيش پا افتاده در تلاشند تا هركاري از دستشان برمي‌آيد براي يافتن نشاني از سرنوشت هواپيما انجام دهند. به گفته دوپر در اين جزيره كوچك خبري از تكنولوژي‌هاي روز دنيا نيست و تنها تكنولوژي موجود راديو است.

کد خبر 303050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha