همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش جزئیات افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای اداری و ستادی وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرد.

به گزارش مهر، محمد بطحایی در سومین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در میزگرد طرح «رتبه‌بندی معلمان»، اظهار کرد: فوق‌العاده شغل فرهنگیان طبق بند ۱۰ ماده ۶۸ مربوط به افزایش حقوق نیروهای اداری، بهمن ماه سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسیده است.

وی افزود: این همان ۳۵ درصدی بود که قرار بود به حقوق نیروهای اداری اضافه شود، اما میانگین آن ۲۱ درصد و سقف آن ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عمده‌ترین مشکل توقف اجرای این مصوبه، اظهار کرد: اختلاف زیاد بین کارکنان دستگاه اجرایی با معلمان و زیاد شدن فاصله پرداخت‌ها از مشکل توقف اجرای این طرح بوده است.

بطحایی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای طرح رتبه‌بندی، زمینه برای اجرای فوق‌العاده ویژه که مشمول این مصوبه قرار خواهند گرفت، ایجاد و این افزایش حقوق به نیروهای ستادی و اداری پرداخت شود.

وی بیان کرد: اگر به هر دلیلی این فوق‌العاده ویژه به اجرا درنیاید، برنامه دیگر را دنبال می‌کنیم؛ طرح دیگر شامل افراد ستادی و اداری می‌شود که شامل بند ۲۰۳ است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اما سعی می‌کنیم از طریق رتبه‌بندی، نیروهای اداری را شامل این افزایش حقوق کنیم و تلاش می‌کنیم تا این حکم از فروردین ماه سال ۹۴ اجرایی شود.

بطحایی با بیان اینکه از محل افزایش بهره‌وری و ساماندهی نیروی انسانی، کارهای جدید در آموزش و پرورش انجام می‌شود، عنوان کرد: موفق شده‌ایم حق شغل کارکنان را تا ۱۵۰۰ امتیاز افزایش دهیم. در این راستا حق نوار مرزی را نیز برقرار و قانون مرخصی ۹ ماه زایمان بانوان فرهنگی را نیز اجرا کنیم.

کد خبر 303045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha