دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

سومین جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس در شرایطی با یک‌ماه تأخیر از اوایل مهرماه به میزبانی شهرهای رامسر، تنکابن و چالوس برگزار می‌شود که امسال بخش‌های مسابقه چشم‌انداز آسیا و فیلم‌های‌ اول به‌ترتیب به بخش‌های بین‌الملل و ایران افزوده شده است.

حسین مسافرآستانه

به گزارش همشهري، نشست خبري مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و دبير جشنواره فيلم ياس روز گذشته برگزار شد و حسين مسافرآستانه در نخستين بخش از سخنان خود به تغيير زمان برگزاري جشنواره اشاره كرد. وي سپس با بيان اينكه بخش چشم‌انداز آسيا از بخش‌هاي ويژه جشنواره سوم خواهد بود، افزود: از آنجا كه فيلم‌هاي آسيايي خوبي منطبق بر نيازهاي خانواده‌هاي ايراني توليد مي‌شود، سراغ اين آثار رفتيم تا بتوانيم در آينده نه‌چندان دور در شبكه نمايش خانگي فيلم‌ها را در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

وي تأكيد كرد: آثار هنرمندان آسيايي در ايران مخاطبان خاص خود را دارد و مي‌تواند مهم‌ترين شرايط را براي عرضه آثار فرهنگي ما رقم بزند. نبايد فكر كنيم بخش بين‌الملل فقط اروپا و آمريكاست و به‌دليل اشتراك‌هايي كه ما با آسيا به‌ويژه شرق آسيا داريم، مي‌توانيم ارتباط خوبي با يكديگر برقرار كنيم. دبير جشنواره ياس درباره بخش مسابقه ايران و حضور فيلم‌هاي اول هم گفت: جشنواره امسال زمينه‌اي را براي رقابت فيلم‌هاي اول ايجاد كرده، ضمن آنكه قرار است در بخش طرح و ايده فيلمنامه از آثار برگزيده براي توليد به‌صورت ويژه حمايت كنيم.

از ديگر نكاتي كه مسافرآستانه در نشست خبري خود به آن اشاره كرد، تمركززدايي و خارج‌كردن جشنواره‌هاي سينمايي و هنري از پايتخت بود. وي در اين‌باره گفت: اين دوره جشنواره ياس در غرب مازندران و شهرهاي رامسر، چالوس و تنكابن برگزار مي‌شود و فيلم‌ها علاوه بر نمايش در سالن‌هاي سينما، در بوستان‌ها، ميادين و ساحل دريا هم اكران خواهند داشت. اگر زمينه‌هاي معنوي و مادي به‌صورت همه‌جانبه فراهم شود، جشنواره ياس به نام استان مازندران ثبت مي‌شود. به گفته مسافرآستانه، قرار است علاوه بر پخش فيلم، كارگاه‌هاي آموزشي هم در طول جشنواره برپا شود. سومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ويدئويي ياس اول تا ششم مهر برگزار مي‌شود و در اين دوره، فيلمسازان در بخش‌هاي پويانمايي، طرح و ايده، فيلم اول، مسابقه ايران و بين‌الملل به رقابت مي‌پردازند.

کد خبر 302990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha