همشهری‌آنلاین: برخی منابع خبری فاش کردند پادشاه عربستان سعودی به طور ناگهانی فرانسه را به مقصد مغرب ترک کرد و منتظر فراهم شدن شرایط مناسب در آمریکاست تا برای مداوای بیماری خود به این کشور عزیمت کند.

kingsalman

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «پانورامای خاورمیانه»، فعال رسانه‌ای و سیاسی عربستان که به فاش کردن خبرهای پشت پرده خاندان آل سعود معروف است در تازه ترین مطلب در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی «توییتر» نوشت :سلمان بن عبدالعزیز ،پادشاه عربستان وارد منطقه «طنجه» در مراکش شد.

شاهدان اعلام کردند پنج فرورند هواپیمای بوینگ 747 و چند هواپیمای هرکولس پادشاه عربستان و همراهانش را به طنجه منتقل کردند.

احتمال دارد پادشاه برای معالجه مشکلات و بیماری خود در ناحیه کمر و قلب طی روزها یا هفته‌های آینده عازم آمریکا شود. سفر او پس از فراهم شدن آمادگی ها و شرایط مساعد در آمریکا انجام خواهد شد.

گفته مي‌شود سفر پادشاه عربستان سعودی به آمریکا پیش از این چند بار به علت نگرانی از شرایط سیاسی در آمریکا و بیماری آلزایمر پادشاه به تعویق افتاده است؛ زیرا این نگرانی وجود دارد که پادشاه با مسئولان و مقام‌هاي آمریکایی در شرایط نامناسب عقلی که با آن مواجه است دیدار کند و علت آن نیز این است که بیماری پادشاه پنهان کردنی نیست. از این رو، با هماهنگی مقامات آمریکا ترتیبی اتخاذ شده است تا پادشاه به طور شتابزده و اعلام نشده به آمریکا سفر کند تا فقط با آن دسته از مسئولان آمریکایی دیدار کند که از وضع او اطلاع و اطمینان دارند و به این ترتیب از حضور در جلسات و نشست ها پرهیز کند.

سفر پادشاه عربستان برای تفریح و استراحت در سواحل منطقه «ریویرا»،فرانسه جنجال‌ها و اعتراض‌های زیاد فرانسوی را برانگیخته بود.

در مراسم استقبال از پادشاه عربستان در فرودگاه طنجه، عبدالاله بن کی ران، نخست‌وزیر مغرب و دیگر مقام‌هاي دولتی مغرب حضور داشتند.

همچنین عبدالرحمن الجدیع سفیر سعودی در مغرب نیز در مراسم استقبال حضور داشت.

سلمان بن عبدالعزیز سپس به هتل محل اقامت خود هدایت شد.

این در حالی است که شاهزادگان خالد بن فهد بن خالد ،منصور بن سعود بن عبدالعزیز، طلال بن سعود بن عبدالعزیز ف سلطان بن سعود بن عبدالعزیز ، دکتر حسام بن سعود بن عبدالعزیز ، محمد بن عبدالرحمن بن عبدالعزیز ، خالد بن سلمان بن عبدالعزیز ، نایف بن سلمان بن عبدالعزیز ، رکان بن سلمان بن عبدالعزیز و برخی وزرا و شخصیت‌های سعودی در این سفر پادشاه عربستان را همراهی می‌کنند.

کد خبر 302936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha