دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: ۲ فصل پیش و در زمان مدیریت محمد رویانیان در پرسپولیس بود که او تصمیم گرفت درصدی از مبالغ قراردادهای بازیکنان را در قالب حواله اتومبیل به آنها پرداخت کند.

اين اتفاق اما بعدها با دردسرهاي مختلفي همراه بود و بازيكنان پرسپوليس بابت مشكلاتي كه براي پلاك كردن و سند زدن ماشين‌ها به‌وجود آمد، بارها رويانيان را مورد انتقاد قرار دادند.او حتي در نخستين سال مديريتش در پرسپوليس همراه با سعيد شيريني، چند ستاره ليگ را با دادن اتومبيل‌هاي گران قيمت به پرسپوليس آورده بود. پيش‌تر در دهه 60هم بسياري از ستاره‌هاي فوتبال ايران در كنار پولي كه از باشگاه‌ها دريافت مي‌كردند، حواله زمين يا اتومبيل هم مي‌گرفتند. اين شيوه اما همچنان در برخي از باشگاه‌هاي فوتبال ايران ديده مي‌شود كه بايد باشگاه سايپا را مثال زد. آنها چند روز پيش با جواد نكونام كاپيتان سابق تيم ملي به توافق رسيدند و چند روز پيش بود كه ولي‌اله رعيت رئيس هيأت مديره سايپا مبلغ قرارداد اين بازيكن را افشا كرد. به گفته رعيت، نكونام 600ميليون تومان پول، 3دستگاه خودرو سراتو و درصورت آوردن حامي مالي درصدي از آن را خواهد گرفت و اين موارد در قرارداد او ذكر شده است. اين در حالي است كه رضايي مديرعامل سايپا چند روز پيش در مصاحبه‌اي تأكيد كرد كه اين باشگاه در فصل بعد بازيكن ميلياردي نخواهد داشت. هر چند قانون سقف قرارداد در ليگ برتر برداشته شده، ولي اينكه باشگاه سايپا قرارداد مالي اين بازيكن را 600ميليون تومان اعلام كرده، در نوع خودش عجيب است.آنها هميشه مدعي داشتن يك باشگاه كم هزينه در فوتبال ايران هستند و شايد همين موضوع باعث شد تا مسئولان سايپا به جاي عقد يك قرارداد مالي صد درصدي، آپشن‌هاي ديگري را در قرارداد مالي اين بازيكن جاي دهند.

  • بالاتر از يك ميليارد

نكونام جدا از 600ميليون 3اتومبيل سراتو(مدل قديم) دريافت خواهد كرد كه ارزش آنها در مجموع حدود 260ميليون تومان است.البته به نوشته برخي از رسانه‌هاگفته مي‌شود رقم قرارداد نكونام بالاتر از چيزي است كه رئيس هيأت مديره سايپا اعلام كرده است.باشگاه سايپا آپشن‌هايي مثل گل، پاس گل، پاداش برد، رتبه جدول و... هم براي اين بازيكن درنظر گرفته و قرارداد اين بازيكن با سايپا حدود يك ميليارد و دويست ميليون‌تومان خواهد بود.نكونام در حالي از اوساسونا جدا شد كه قراردادش بابت فصل آينده حدود يك ميليارد و چهارصد ميليون‌تومان بود اما ورشكستگي اين باشگاه اسپانيايي باعث شد تا طرفين براي قطع همكاري به توافق برسند.

  • مدل‌هاي جديد قرارداد

هر چند قانون سقف قرارداد ديگر در ليگ برتر اعمال نمي‌شود اما باشگاه‌هاي صنعتي در 2فصل اخير با كمبود بودجه مواجه شده‌اند.آنها براي جذب بازيكنان سرشناس از امتيازهاي صنعتي استفاده مي‌كنند و باشگاه سايپا هم تصميم گرفت تا آپشن‌هاي خاصي را به قرارداد كاپيتان سابق تيم ملي اضافه كند.به‌نظر مي‌رسد اين مدل‌هاي جديد در سال‌هاي آينده هم توسط برخي از باشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگيرند.اين در حالي است كه فوتباليست‌ها هميشه بابت دستمزدهاي ميلياردي‌شان در اين چند سال، توسط برخي اقشار جامعه مورد نقد قرار گرفتند.

کد خبر 302925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha