همشهری آنلاین: مسابقات المپیک ویژه در شرایطی در لس آنجلس آمریکا به پایان رسید که یک مدال طلا و برنز حاصل تلاش ورزشکاران اسکیت در این مسابقات بود.

سکوی قهرمانی اسکیت

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت، در این رقابت‌ها مهدی خزایی در 100 متر با ثبت رکورد 17/40 در میان تیم‌های شرکت‌کننده موفق به کسب نشان طلا شد.

مهدی خزایی در 300 متر نیز بار دیگر افتخارآفرین شد و در میان 59 کشور شرکت‌کننده مدال برنز را برای خود و ایران به ثبت رساند.

در ادامه این مسابقات و در 100 و 300 متر فرداد قاضی‌مقدم مقام چهارم این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد.

تیم ایران در 2/100 امدادی بعد از تیم‌های مجارستان، اردن و هند در جایگاه چهارم ایستاد.

مسابقات جهانی المپیک ویژه با حضور 178 کشور در 25 رشته ورزشی از جمله اسکیت در لس آنجلس آمریکا برگزار شد. المپیک ویژه، خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است که حول محور ورزش، به امور مربوط به سلامت جسم و روان و آموزش مهارت‌های زندگی برای این کودکان می‌پردازد و در واقع فعالیتی فرهنگی - ورزشی و توانبخشی برای این افراد است که در دو بخش ورزشی و غیرورزشی برگزار می‌شود.

المپیک ویژه از 57 سال پیش در جهان و با این هدف که " چه بکنیم تا این بچه‌ها بهتر زندگی کنند و شاداب‌تر باشند "، آغاز شد و از همان ابتدای فعالیت برای تحقق هدف خود، بر سه عامل "حرکت، موسیقی و رنگ " تمرکز کرد و بهترین حرکت برای این بچه‌ها را "ورزش" دانست که در قالب المپیک ویژه اجرا می‌شود.

گفتنی است این اعزام از سوی المپیک ویژه ایران صورت گرفته است.

 

کد خبر 302920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha