هتلدارهای کشور در نشست هماهنگی خود بر وحدت رویه هتل‌های سراسر کشور در برخورد با گردشگران و جلوگیری از دخالت‌های سلیقه‌ای با هتل‌ها در برخی استان‌ها تأکید کردند.

به گزارش همشهري، در اين نشست كه اتحاديه‌هاي هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذيران استان‌هاي تهران، اصفهان، كرمان، مشهد، فارس و آذربايجان‌شرقي حضور داشتند، نسبت به انحلال اتحاديه‌ها هشدار داده و اين اقدام به زيان صنعت هتلداري و گردشگري اعلام شد.

  • واكنش به نامه انحلال

محمدعلي فرخ مهر، رئيس اتحاديه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌هاي استان تهران در اين نشست خبر داد: اداره تدوين قوانين و استانداردهاي سازمان ميراث فرهنگي يك ماه پيش و بدون هماهنگي با اتحاديه‌هاي هتلداري در كشور به تمامي استان‌ها نامه زده و از آنها خواسته است كه تاسيسات گردشگري از زيرمجموعه قانون نظام صنفي خارج شوند. او گفت: با رئيس سازمان ميراث فرهنگي در اين موضوع صحبت شد و ايشان گفتند كه از اين نامه اطلاع ندارد. به گفته وي، اتحاديه‌ها به اين موضوع اعتراض دارند كه چرا بدون اطلاع معاون رئيس‌جمهور نامه‌اي ارسال شده كه نظم و نظام هتلداري در كشور را برهم مي‌زند. رئيس اتحاديه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي كشور همچنين اعلام كرد: اتحاديه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌هاي كشور در نامه‌اي به رئيس سازمان ميراث فرهنگي خواسته‌هاي خود را مطرح و اعلام كرده است كه بايد فكري به حال آموزش نيروي انساني متخصص، بهداشت و به‌كارگيري كاركنان خارجي در هتل‌ها شود. او گفت: بيش از 500هتل در كشور در حال ساخت است كه نياز به نيروي انساني كارآمد دارد. به گفته او، ‌اتحاديه هتل‌ها در نامه‌اي به رئيس سازمان ميراث فرهنگي از آن سازمان خواسته است كه مجوز استفاده از اتباع خارجي در هتل‌هاي كشور صادر شود.

  • تدوين قوانين جديد؛ شرط تقويت گردشگري

رئيس هيأت مديره اتحاديه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي استان اصفهان نيز در واكنش به نامه سازمان ميراث فرهنگي براي انحلال اتحاديه‌هاي هتلداري گفت: هتلدارهاي كشور از اتحاديه‌هاي خود رضايت دارند و نيازي به انحلال اتحاديه‌ها نيست.

حسن محمدزاده تأكيد كرد: اگر قرار است حمايتي از صنعت گردشگري و هتلداري انجام شود بايد قوانين جديد در حوزه گردشگري و هتلداري در كشور تدوين شود. به گفته او در شرايطي كه سازمان‌هاي دولتي سفركارت توزيع مي‌كنند و خودشان هم اقامتگاه دارند و پول سفر را هم خودشان مي‌دهند، چطور مي‌توان انتظار سرمايه‌گذاري داشت؟

  • مطالعه دقيق پيش‌نياز‌ساخت هتل در ايران

رئيس سازمان ميراث فرهنگي هفته گذشته گفته بودكه هتل‌سازهاي اروپايي و چيني به ايران اعلام كرده‌اند ظرف 6 تا 9‌ماه قادر به ساخت هتل هستند.

محمدعلي فرخ‌مهر، رئيس اتحاديه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌هاي استان تهران اما مي‌گويد: ورود سرمايه‌گذار براي ساخت هتل در تهران و شهرهاي كشور نياز به مطالعه و برنامه‌ريزي دقيق دارد.

او تأكيد كرد: بسياري از ايرانيان مقيم خارج از كشور كه در صنعت هتلداري مشغول به فعاليت هستند بارها به اتحاديه‌ها پيام داده و خواستار سرمايه‌گذاري در صنعت هتل‌سازي‌ ايران شده‌اند اما به‌دليل زمانبر بودن صدور پروانه‌ها و مجوزهاي ايجاد تاسيسات گردشگري نسبت به آوردن سرمايه خود اطمينان ندارند.

رئيس اتحاديه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي استان تهران با تأكيد بر اينكه در 50هتل جديد ساخته شده در ايران هنوز برخي بخش‌ها مانند رستوران و كافي‌شاپ به‌دليل نبود نيروي متخصص راه‌اندازي نشده است، گفت: نبايد به بهانه كمبود فضاي اقامتي در كشور عجله كرد و واحدهايي به نام خانه مسافر، خانه‌هاي استيجاري و آپارتمان سرويس راه‌اندازي كرد. اين اقدامات موجب مي‌شود سرمايه‌گذار از ورود به صنعت هتل‌سازي‌ پشيمان شود و حتي هتل سازها اقدام به فروش زمين‌هاي خود كنند. اتحاديه‌هاي هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هاي كشور در پايان نشست خود از دولت خواستند تا از انحلال اتحاديه‌هاي هتل‌ها خودداري كرده و شرايط را با مطالعه دقيق براي سرمايه‌گذاري ايرانيان خارج از كشور براي هتل‌سازي‌ فراهم كند.

کد خبر 302905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha