همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تدبیر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت در فرماندهی عملیات نشان می داد که وی انسانی بسیار فکور و از نبوغ نظامی برخوردار است، بطوریکه سنجیده و کم سخن می گفت و هیچگاه بدنبال مطرح کردن خود نبود.

 سیدیحیی صفوی

به گزارش ایرنا از دفتر دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در یادواره سردار شهید علی هاشمی افزود: شهادت هدیه الهی است و خداوند به افرادی که لیاقت دارند عنایت می کند.

وی با اشاره به شهادت شهید علی هاشمی گفت: علی هاشمی سرداری مؤمن، شجاع، خردمند و محجوب بود. او در برخورد با دشمن از خود سستی به خرج نداد و هیچگاه از هجمه دشمن در جزیره مجنون که میلیون ها گلوله به این جزیره ریختند، نترسید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: تدبیر او در فرماندهی عملیات نشان می داد که شهید علی هاشمی انسانی بسیار فکور و از نبوغ نظامی برخوردار است، او سنجیده و کم سخن می گفت و هیچگاه بدنبال مطرح کردن خود نبود.

وی گفت: وقتی علی هاشمی را به فرماندهی سپاه ششم منصوب کردند، تمامی فرماندهی را به رییس ستادش سردار گرجی زاده داد، او نمی خواست پشت میز فرماندهی بنشیند و می گفت هرکس می خواهد من را ببیند بیاید در جزیره.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: شهید علی هاشمی در کمبود تدارکات و تجهیزات هیچگاه اعتراض نمی کرد. هیچگاه به فرماندهان و بنده با زبان اعتراض، از کمبودها شکایت نمی کرد.

سرلشکر صفوی به ذکر خاطره ای از شهید علی هاشمی پرداخت و با اشاره به هشت سال دفاع مقدس در نشان دادن عظمت ملت ایران گفت: هشت سال دفاع مقدس سال های قدرت نمایی ملت ایران است، ما پاسداران و ارتشی ها مؤظف به دفاع از کشور و انقلاب بودیم. بسیجیانی از لر، ترک، عرب و کرد همه آمدند و جانانه برای انقلاب و کشور دفاع کردند و برای انقلاب اسلامی و کشور و امنیت آن شجاعانه جنگیدند.

سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) جمهوری اسلامی ایران چهارم تیر سال 1367 در قرارگاه خاتم 4 در منطقه هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش پس از 22 سال غربت به وطن بازگشت و در روز دوشنبه 27 اردیبهشت سال 1389 با استقبال هزاران نفری مردم خوزستان در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.

کد خبر 302846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha