همشهری‌آنلاین: رسانه های آمریکایی گزارش دادند جو بایدن ،معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد خود را برای انتخابات درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در برابر هیلاری کلینتون نامزد کند.

georgebyden

این رسانه‌ها به نقل از افرادی که با جو بایدن ،معاون اوباما و اطرافیان او گفت‌و‌گو کرده‌اند؛گزارش دادند: رئیس دفتر معاون رئیس‌جمهور دیدار با تامین‌کنندگان مالی دموکرات و حامیانش را درباره چشم‌انداز نامزدی در انتخابات درون حزبی شروع کرده است.

بنابراعلام این رسانه‌ها ، مرگ پسرش در سن 46 سالگی ممکن است احتمالا بر تصمیمش که هنوز قطعي نيست ،‌تاثیر داشته است؛ بو بایدن پدر 72 ساله اش را برای وارد شدن به دور رقابت‌ها تشویق کرده بود.

مایکل تورنتون ،‌وکیلی از بوستون،آمريكا که از جوبایدن حمایت می‌کند؛ گفت:«براساس برخي شواهد جو احتمالا برای نامزد شدن تمایل دارد. بایدن به من گفت پسرش می‌خواست که او در این رقابت‌ها شرکت کند.»

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هیلاری کلینتون 67 ساله در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها که فوریه 2016 آغاز می‌شود ، بیشترین بخت را دارد اما  چندین پرونده به ویژه افشاگری‌هایی در رابطه با فرستادن اي‌ميل‌هاي كاري از اي‌ميل شخصي‌اش در سال 2009 تا 2013  و دوراني كه وزیر امور خارجه بود ؛وجهه او را كمي خراب كرده‌است.

هرچند کلینتون تا این مرحله در نظرسنجی‌ها بیشترین بخت را برای پیروزی دارد ،‌سناتور مستقل، برنی ساندرز از جناح چپ حزب دموکرات بخت خوبی دارد و می‌تواند در انتخابات درون حزبی ایالت نیوهمپشایر تهدیدکننده باشد.

کد خبر 302820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha