یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان گفت: شماری از زندانیان استان در اقدامی داوطلبانه، مناطق جنگلی را از زباله پاکسازی کردند.

زندانیان گیلان جنگل را پاکسازی کردند

به گزارش ايرنا، سید حمید حسینی روز شنبه گفت: حدود یکصد زندانی به طور داوطلبانه و با مجوز مقامات قضایی استان با هدف تقویت احساس مسئولیت و مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بازاجتماعی نمودن زندانیان، در طرح پاکسازی محیط زیست شرکت کردند.

وی ادامه داد: این افراد، زندانیانی هستند که از نظر قضایی، مخل امنیت شناخته نشدند و دارای جرایم سبک بوده و از نظر قضایی و اخلاقی، تایید شده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان با بیان این که این طرح برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود، اظهار کرد: تاکنون دو مرحله از این طرح در جاده‌های ورودی رشت و موزه میراث روستایی گیلان انجام شده است.

وی تقویت احساس مسئولیت، احساس مفید بودن، جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی در زندان، کاهش هزینه‌های دولت، خدمت به مردم، تغییر دیدگاه مردم نسبت به زندانی و زندانیان و کمک به پاکسازی محیط زیست را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

حسینی با اشاره به ادامه اجرای این طرح در استان گفت: درختکاری، پاکسازی امام‌زاده‌ها، کمک در برداشت محصولات زراعی و مشارکت در خدمات شهری همچون رنگ‌آمیزی اماکن عمومی شهر از دیگر برنامه‌های آتی این طرح است.

در اولین مرحله از این طرح، دو تن زباله و ضایعات از سطح مناطق جنگلی استان گیلان جمع‌آوری شد. شنبه سواحل زیباکنار شهرستان رشت توسط زندانیان پاکسازی شد.

52 شهر و دو هزار و 500 روستا در گیلان وجود دارد که سرانه تولید زباله شهری 850 گرم و مناطق روستایی 500 گرم در روز است.

کد خبر 302812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha