یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۱
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه از دی‌ماه گذشته ۳۰هزار واحد صنعتی پایش شده است گفت: فاز چهارم گشت شبانه در حال برنامه‌ریزی است و در نیمه مرداد شروع خواهد شد و فاز بعدی نیز از مهرماه و با محوریت پایش معادن خواهد بود.

صنایع آلاینده

محمدهادي حيدرزاده با اشاره به پايش معادن و كارخانه‌هاي آسفالت، به ايسنا گفت: اين پايش در 3 محور شهريار و پاكدشت، قدس و جنوب غربي تهران در ساعات اداري و غيراداري و در طول روز و شب انجام خواهد شد.

حيدرزاده با تأكيد بر اينكه در آستانه ورود به فصل پاييز پايش صنايع حالت پيشگيرانه دارد، گفت: طي اين پايش‌هاي شبانه‌ احكامي داشتيم كه طي آن حكم زنداني مديرعامل هم صادر شد؛ اما به خاطر حاكميت نگاه اصلاحي بر اين پايش‌ها، اين امر صورت نگرفت.

مديركل حفاظت محيط‌زيست استان تهران با اعلام مخالفت خود در مورد استقرار صنايع در شعاع 120كيلومتري تهران افزود: درحال حاضر هدف بايد مديريت براي كاهش جمعيت در تهران باشد و لازم است كه توزيع عادلانه جمعيت صورت بگيرد.

حيدرزاده هدف از گشت شبانه‌ را پايش واحدهاي صنعتي عنوان كرد و افزود: در نتيجه‌ اجراي پايش شبانه صنايع، تعدادي پرونده‌ قضايي تشكيل شده و درحال حاضر گشت شبانه اثر خود را گذاشته و تعداد بسياري از اين صنايع به سمت اصلاح رفته‌اند و ميزان صنايع آلاينده كاهش يافته است.

وي با بيان اينكه اقدامات ما به‌منظور شناسايي منابع آلودگي و خروج صنايع آلوده از استان تهران انجام مي‌شود، افزود: درحال حاضر بحث اول در مخالفت با مستقر شدن صنايع در استان تهران، بحث اكوسيستم تهران است ولي علاوه برآن بحث زيست‌محيطي، بارگذاري بيش از ظرفيت اين استان نيز مشكل‌ساز است و سعي داريم در تهران بارگذاري جديدي به‌علت افزايش جمعيت شكل نگيرد.

مديركل حفاظت محيط‌زيست استان تهران با اشاره به خروج برخي صنايع آلاينده شهر تهران گفت: شرايط انتقال چند خط ريخته‌گري سايپا و انتقال روغن قو به محدوده شهر تهران فراهم شده است ولي بايد به صاحبان صنايعي كه قصد انتقال كارخانه‌ها را به خارج از تهران دارند، زمان بدهيم تا تكنولوژي لازم را فراهم و زمين مورد نظر را پيدا كنند.

حيدرزاده با بيان اينكه براي انتقال صنايع به خارج از استان تهران احتياج به همكاري شهرداري است، افزود: تفاهمنامه اوليه با شهرداري در زمينه ايجاد يك اهرم تشويقي براي صاحبان صنايع انعقاد شده است و تلاش مي‌كنيم با مشاركت شهرداري به صنايعي كه مي‌خواهند به خارج شهر تهران بروند كاربري تجاري بدهيم.

کد خبر 302790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha