شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

نگارخانه‌ها این روزها نو شده و نمایشگاه‌هایی تازه را میزبانی می‌کنند؛ از نقاشی و مجسمه تا کاریکاتور و عکس روی دیوار این فضاهای هنری پایتخت به نمایش گذاشته شده است.

نگارخانه ويستا ميزبان سومين نمايشگاه انفرادي نقاشي‌هاي مارال اصفهاني هنرمند جوان است. در اين نمايشگاه 8 اثر بزرگ و 28اثر در ابعاد كوچك، دنيايي را به نمايش مي‌گذارند تا مخاطب در وراي آن انسان را به نظاره بنشيند. او كه سبك خودنگاره را براي خلق آثارش انتخاب كرده، درباره دنياي نقاشي‌هاي خود مي‌گويد:

در تمام طول زندگي همواره به‌دنبال جواب‌هايي بنيادين درباره حقيقت آفرينش و فلسفه خلقت مي‌گشتم و دريافتم براي رسيدن به مقصود بايد سفر از خويش به خويشتن را طي كرد كه مهم‌ترين اصل عرفاني است. نمايشگاه آثار اصفهاني در ويستا داير است و علاقه‌مندان مي‌توانند ساعت 16تا 20هر روز به خيابان مطهري، خيابان ميرعماد، كوچه 12، شماره 11مراجعه كنند.

نگارخانه آن، اين روزها مجموعه مجسمه‌هاي «هنر صدا» را از وداد فامورزاده و مهسا كريمي‌زاده ميزباني مي‌كند. اين نمايشگاه كه به نمايشگاه‌گرداني دلارام كيا برپا شده، 4مجسمه از 2هنرمند به نمايش درآمده كه صدا توليد مي‌كنند. در بعضي از آنها توليد صدا امري برهم‌كنشي است و به تعامل مخاطبان نياز دارد و در برخي موتوري وجود دارد كه كار توليد حركت و ايجاد صدا را بر عهده دارد. هر هنرمند 2مجسمه دارد كه ابعادي بسيار بزرگ دارند و همه كارها تركيب مواد هستند. نمايشگاه هنر صدا تا ۲۱ مرداد در نگارخانه آن به نشاني ونك، خيابان سئول جنوبي، شماره ۴۰ ميزبان علاقه‌مندان است.

نمايشگاهي از كاريكاتورهاي شهباز مقدم هم در نگارخانه عقيلي برپاست. در اين نمايشگاه 40اثر كاريكاتور كه بين سال‌هاي 1344تا 1351با خودنويس خلق شده، دور از هرگونه فضا، مكان و زمان به نمايش درآمده است. مقدم در اين ‌آثار به مشكلات آدميزادي اشاره كرده كه خود را دچار مشكلات زيادي مي‌بيند و در كاريكاتورهاي وي به هر شكلي شده خود را از اين مشكلات مي‌رهاند. اين نمايشگاه تا 14مرداد در نگارخانه عقيلي در شهرك غرب(قدس)، سيماي ايران، مقابل بيمارستان لاله، خيابان پنجم، گذر فروردين، شماره۱۲ برپا شده است.

  • آزاده جعفريان
کد خبر 302762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha