همشهری آنلاین: رهبر جدید طالبان افغانستان در نخستین پیام صوتی خود افراد این گروه را به ادامه جهاد در افغانستان دعوت کرد.

ملا اختر منصور

به‌ گزارش تسنیم، «ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید طالبان افغانستان در نخستین پیام صوتی خود افراد این گروه را به ادامه جهاد در افغانستان دعوت کرد.

برخی رسانه‌ها و خبرنگاران در صفحات اجتماعی نوشته‌اند که اختر منصور همچنین مذاکرات صلح با دولت افغانستان را نیز رد کرده است.

در روزهای گذشته و پس از مرگ ملا محمد عمر طالبان افغانستان با صدور بیانیه‌ای جانشین ملاعمر رهبر سابق خود را تعیین کرد.

در بیانیه آمده است که پس از مرگ ملا عمر، شورای رهبری «امارت اسلامی» و برخی از بزرگان این گروه با برپایی نشستی به اتفاق آراء «ملا اختر منصور» را به عنوان جانشین وی انتخاب کردند.

ملا اختر منصور در زمان ملاعمر به عنوان فرد دوم طالبان افغانستان شناخته می‌شد.

بیانیه افزود: پس از مرگ ملا عمر، شورای رهبری امارت اسلامی و ملاهای طالبان افغانستان در نشستی پس از بحث‌های طولانی و عمیق تصمیم گرفتند که معاون و فرد نزدیک و قابل اعتماد رهبر سابق این گروه را به عنوان جانشین وی تعیین کنند.

براساس بیانیه منتشر شده، ملا عمر در زمان حیات خود، اختر منصور را فردی قابل اعتماد می‌دانست و مسئولیت‌های اجرایی طالبان افغانستان را به وی سپرده بود به همین دلیل شورای رهبری این گروه منصور را برای آینده طالبان و رهبری امارت اسلامی مناسب دانسته و به عنوان «امیر شرعی» این گروه انتخاب کردند.

در این جلسه تمام اعضای شورای رهبری و بزرگان طالبان افغانستان با ملا اختر منصور بیعت کردند.

طالبان افغانستان همچنین اعلام کرد: در این نشست، پس از مشورت‌های «شیخ الحدیث مولوی هیبت الله آخوندزاده» و « ملا سراج الدین حقانی» به عنوان معاونین وی تعیین شدند.

کد خبر 302759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha