شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

مایکل مور که با مستندهای پرحاشیه و جنجالی خود علاوه بر جایزه اسکار، رکوردهای فروش را هم شکست، در تازه‌ترین ماجراجویی خود سراغ خوی جنگ‌طلبی ساکنان کاخ سفید رفته و قصد دارد «حالا به کجا تجاوز کنیم؟» را برای نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده بفرستد.

فیلم خارجی

به گزارش همشهري، در شرايطي كه سينماي ايران با معضل توقف اكران يك فيلم مذهبي و حاشيه‌هاي لغو نمايش يك مستند مردمي دست و پنجه نرم مي‌كند، هزاران كيلومتر دورتر در آن سوي اقيانوس يك فيلمساز هميشه جنجالي براي بار چندم سراغ دولت ايالات متحده رفته و اين بار تمايل سيري‌ناپذير ژنرال‌ها و سياستمداران آمريكايي را به آتش‌افروزي در نقاط مختلف كره زمين دستمايه توليد مستند حالا به كجا تجاوز كنيم؟ اختصاص داده است.

اين فيلم كه به‌دليل نگراني مايكل مور از دخالت‌هاي دولت آمريكا در سكوت كامل خبري توليد شده، به موضوع جنگ‌هاي ناتمام آمريكا مي‌پردازد و خالق «فارنهايت911» و «بولينگ براي كلمباين» در آستانه رونمايي از فيلم، بخش‌هايي از آن را براي نخستين بار در فضاي مجازي به نمايش گذاشت. مور در حساب توييتري خود با اشاره به موضوع حالا به كجا تجاوز كنيم؟ و لزوم پنهانكاري در توليد آن، با همان شوخ‌طبعي هميشگي به دوستانش در «آژانس امنيت ملي» سلام كرده است!

فيلمساز برنده جوايز اسكار و نخل طلاي جشنواره كن از سال2009 كار توليد حالا به كجا تجاوز كنيم؟ را كليد زده و براي ضبط تصاوير آن به 3قاره جهان سفر كرده است. او كه با فارنهايت911 به جنگ عليه ترور دولت جورج دبليو بوش حسابي تاخت، حالا قصد دارد با نگاهي كنايي و طنزآميز اين ميل مفرط به جنگ‌افروزي را در دولت فعلي آمريكا به زير تازيانه نقد بكشد و به‌نظر مي‌رسد انتقاد از سياست خارجي باراك اوباما هدف اصلي مور باشد.

فارنهايت911 مايكل مور با 120ميليون دلار همچنان پرفروش‌ترين مستند تاريخ سينماست و او آخرين‌بار 6 سال پيش مستند «كاپيتاليسم: يك داستان عاشقانه» را با موضوع نيروهاي نظامي آمريكا ساخت. اين فيلم نخستين بار در بخش مسابقه جشنواره ونيز به نمايش درآمد و جايزه شير طلايي كوچك را برد.

کد خبر 302757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha