شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آمریکایی با استفاده از روشی به نام تحریک نخاعی (scs)، موفق به درمان انواع دردهای مزمن شدند.

نخاع

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، درد مزمن به دردهایی گفته می‌شود که بیش از سه تا شش ماه طول می‌کشد. درد مزمن زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های عصبی بخشی از بدن، سیگنال‌های پیوسته‌ای را از طریق مسیرهای درد به مغز ارسال می‌کنند.

یکی از شایع‌ترین مسیرهای درگیر در درد مزمن، مسیر Nav1.7 است. بدن برخی از افراد به طور ژنتیکی فاقد ترکیباتی است که این کانال را مسدود می‌کند و همین امر سبب بروز درد مزمن می‌شود.

برای تسکین درد معمولاً از داروهای استروییدی و مسکن‌های قوی استفاده می‌شود و در حالت‌های پیشرفته، جراحی توصیه می‌شود.

محققان آمریکایی برای حل این مشکل از روشی به نام تحریک نخاعی (scs) استفاده کرده‌اند. این روش قبلاً هم مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ ولی در روش جدید از پالس‌هایی با فرکانس بالاتر استفاده می‌شود.

در این روش، یک دستگاه کوچک زیر پوست قرار داده می‌شود که با ارسال پالس‌های الکتریکی، احساسی شبیه سوزن سوزن شدن ایجاد می‌کند.

زمانی که این دستگاه روشن می‌شود، سیگنال‌های درد که قرار است به مغز ارسال شوند، مختل شده و کاربر دردی احساس نمی‌کند. این روش هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد و کاملاً بی‌خطر است.

بیش از 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از درد مزمن رنج می‌برند. درد مزمن ستون فقرات و کمر، بسیار شایع است، به علاوه بیش از 100 میلیون آمریکایی از درد مزمن رنج می‌برند و این موضوع شایع‌ترین دلیل ناتوانی طولانی مدت در آمریکا است.

کد خبر 302747

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha