همشهری آنلاین: پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با همکاری بنیاد امور بیماری‌های خاص، پروژه ملی ۱۰۰ مطب دیابتی را راه‌اندازی کرد.

دیابت

به گزارش ایرنا، پس از بررسی وضعیت دیابت در ایران و پیش‌بینی افزایش 87 درصدی بیماران دیابتی تا سال 2030، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری بنیاد امور بیماری‌های خاص، راه‌اندازی، تجهیز و آموزش 100 مطب پزشکی به عنوان مراکز تشخیص، پیشگیری و شناخت بیماری دیابت را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته دکتر ساسان شرقی، مسئول واحد آموزش عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، این طرح «تپش» نام دارد که منظور از آن تشخیص، پیشگیری و شناخت بیماران دیابتی است و با اجرای آزمایشی این طرح در استان‌های تهران و کرمان شرایط برای افزایش مراکز ارایه خدمت به بیماران فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور مراکز اختصاصی تپش خصوصی برای ارایه خدمات به بیماران دیابتی وجود ندارد، اظهار کرد: هدف اصلی بنیاد امور بیماری‌های خاص برای اجرای این طرح را بهره‌مندی بیماران دیابتی از روش‌های مراقبتی پیشگیری عوارض و کنترل بیماری از طریق راه‌اندازی تجهیز و آموزش پزشکان عنوان کرد.

شرقی در مورد اهداف جانبی این طرح گفت: اصلاح وضعیت درمان در ایران، بهبود و کاهش هزینه‌های مرتبط با دیابت، تغییر نگرش و اصلاح سبک زندگی و ارائه مدل جدید کنترل دیابت از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

کد خبر 302746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha