شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هیچ کدام از مناطق کشور وجود ندارد، گفت: نبود این بیماری در کشور به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام شده است.

آنفولانزای پرندگان (مرغی)

به گزارش مهر، مهدی خلج با اشاره به اینکه با اجرای شرایط سخت‌گیرانه بهداشتی و قرنطینه‌ای، حمایت استانداران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مازندران و دیگر استان‌های کشور وجود ندارد، افزود: در پایش‌ها و آزمایشات انجام شده حدود ۴ هفته است که هیچ موردی از بیماری در کشورمشاهده و گزارش نشده، بنابراین نبود بیماری به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام شده است.

وی گفت: همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم، مردم با اطمینان گوشت مرغ و تخم مرغ را مصرف کنند، ضمن اینکه اطلاعیه پاک بودن ایران از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سایت سازمان جهانی بهداشت دام قابل مشاهده است.

خلج با بیان اینکه شرایط مطلوب محصولات صنعت مرغداری به کشورهای عراق و افغانستان اعلام شده است، گفت: سازمان دامپزشکی سلامت این محصولات را تایید و مجوز بهداشتی برای صادرات آنها صادر خواهد کرد.

وی گفت: هم اکنون شرایط عادی است و هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هیچ کدام از مناطق کشور وجود ندارد.

خلج در پایان یادآور شد: رعایت موازین بهداشتی می‌تواند تضمین کننده شرایط سلامت باشد، بنابراین مردم از خرید و جابجایی مرغ خانگی و ذبح آن در معابر خودداری کنند.

کد خبر 302712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha