همشهری آنلاین: رسانه‌های ترکیه مدعی شدند که درحملات چند روز اخیر جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق ۶۶۰ عضو حزب کارگران کرد ترکیه پ.ک.ک کشته و یا زخمی شدند.

جنگنده

به گزراش ايرنا، رسانه‌های ترکیه به نقل از منابع نظامی این کشور از ادامه تهاجمات جنگنده‌های ترکیه به پایگاه‌ها و انبارهای تسلیحاتی عناصر'پ.ک.ک' در ارتفاعات قندیل در شمال عراق خبر دادند.

پایگاه خبری وطن به نقل از این منابع در خبری تحت عنوان 'پ.ک.ک' در شمال عراق با خاک یکسان ش ، نوشت: بعد از ظهر دیروز (جمعه 9 مرداد) نیز ضربات سنگینی به عناصر 'پ.ک.ک' وارد شد.

بنوشته وطن در این عملیات تاکنون دستکم 260 تن از عناصر 'پ.ک.ک' کشته و بیش از 400 تن از آنان زخمی شده‌اند.

دولت ترکیه در پی حمله انتحاری به فعالان هوادار کردها در شهر سوروچ در جنوب ترکیه نزدیک مرز سوریه که 31 کشته و حدود 100 زخمی بر جا گذاشت، اعلام کرد که در صدد مقابله با عناصر تروریستی داعش و 'پ.ک.ک' می‌باشد.

در پی این تصمیم صدها بار پایگاههای 'پ.ک.ک' در شمال عراق توسط جنگنده‌های ترکیه بمباران شد ولی هنوز از عملیات ارتش ترکیه علیه داعش و شمار کشته و یا زخمی‌های عناصر داعش در حمله احتمالی ترکیه به آنان گزارشی منتشر نشده است.

در این مدت ده‌ها مامور پلیس و نیروی نظامی ترکیه در ناآرامی‌های ترکیه کشته و یا زخمی شدند.

خطوط لوله‌های انتقال گاز ایران به ترکیه و نیز خطوط انتقال نفت عراق به ترکیه در این مدت منفجر شد.

قطار مسافربری آنکارا به تهران دو بار در شرق ترکیه مورد حمله قرار گرفت.

در یک هفته گذشته بیش از یک هزار و 300 تن از مخالفان دولت ترکیه و افراد مظنون به شرکت در عملیات تروریستی در سراسر این کشور بازداشت شده‌اند.

کد خبر 302706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha