همشهری آنلاین: شماره ۴۷ مجله سینما و ادبیات منتشر شد. سینمای جهان این شماره به دارن آرونوفسکی کارگردان آمریکایی اختصاص دارد.

cinemaliterature

فیلم‌های قوی سیاه, مرثیه‌ای برای یک رؤیا, نوح و... فیلم‌هایی هستند که مفصل در این شماره به آن‌ها پرداخته شده است. مصاحبه اختصاصی این شماره با لاسلو نمس کارگردان مجارستانی و دستیار بلاتار برای فیلم «پسر شائول» انجام شده که در جشنواره کن به نمایش در آمد و جایزه بزرگ جشنواره کن را از آن خود کرد.

 محور بخش سینمای ایران این شماره مربوط به مبحث مهم پایان‌بندی است؛ اینکه پایان‌های باز و قطعی به چه شکل در سینمای ایران اجرا می‌شوند که در میزگرد رسول صدرعاملی, حمید نعمت‌الله, شهرام مکری و جواد طوسی موضوع پی گرفته شده است.

«مخاطب چه نقشی در آفرینش آثار ادبی دارد و اولین مخاطب نویسنده در هنگام خلق اثر ادبی کیست؟»؛ این موضوع بخش ادبی این شماره مجله است که در نشست کورش اسدی, محمد حسینی و خلیل درمنکی مفصل به آن پرداخته شده و در مقالات احمد اخوت, احمد آرام, ابوتراب خسروی, مهدی غبرائی, شیوا مقانلو و... به‌تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

«آیا شعر نو ایران زیر نفوذ شعر معاصر غرب است؟» از ضیاء موحد, «پژوهشی بر اصول زیبایی‌شناختی مخاطب تئاتر در گذر زمان» از دکتر بهزاد قادری از دیگر مطالب خواندنی این شماره است.

بخش سینما/ قصه این شماره فیلم‌های زندگینامه‌ای و شخصیت‌های تاریخی فیلم‌های علی حاتمی را موضوع خود قرار داده و از منظرهای مختلف به واکاوی این شخصیت‌ها پرداخته است.

در بخش کتاب در میزگردی رمان «چشم‌هایم آبی بود» محمدرضا کاتب به‌عنوان کتاب برگزیده سینما و ادبیات به نقد کشیده شده است.

کد خبر 302639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha