سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

پگاه شفتی: امروز ایده و فردا محصول؛ فناوری یعنی همین.

دوچرخه ی شماره ی ۷۹۵

اما این تازگی از کجا می‌آید و این کهنگی به کجا می‌رود؟ تازگی شاید از روزی آغاز شود که یکی از ما در دنیا احساس کنیم به چیزی نیاز داریم که وجود ندارد. بعد فناوری به کمكمان می‌آید و نیاز ما را تبدیل به ایده می‌کند و ایده را تبدیل به محصول.

اما جذابیت فناوری آن است که این محصولات عمر چندانی ندارند. یا جای خودشان را به مدل جدیدتری می‌دهند یا برای همیشه از دایره‌ی مصرف خارج می‌شوند و دیگر نیازی به آن‌ها وجود نخواهد داشت؛ درست مثل فیلم انیمیشن «وال-ای». در اين‌جا نيز با چند نمونه از محصولات فناوري آشنا مي‌شويد؛ محصولاتي كه هنوز چندان معلوم نيست در كدام دسته قرار مي‌گيرند و اصلاً من و شما مي‌توانيم آن‌ها را ببينيم يا نه؟

دوچرخه شماره ۷۹۵

شبحي  در آسمان‌ها

آسمان‌هااین‌روزها همه‌جا صحبت از پهپاد است. یک روز این پرنده‌ی بازيگوش در محوطه‌ی کاخ سفید می‌نشیند و یک روز بر فراز آتش‌فشان پرواز می‌کند و عکس می‌گیرد. اما «فانتوم» (3 DJI PHANTOM) یکی از جدیدترین پهپادهاست که با کمک یک حسگر فراصوت در نقش رادار، می‌تواند ارتفاع را اندازه‌گیری کرده و فیلم‌هایی با کیفیت «فوركي» (4K، چهار برابر وضوح اچ‌دی) به زمین ارسال کند.

این پهپاد هم‌چنین می‌تواند با کنترل از راه دور از روی موانع بپرد، جست‌وخیز کند یا مدت زیادی شناور باقی بماند؛ درست مانند اسمی که برایش انتخاب کرده‌اند: پرنده‌ی هدایت‌پذیر از دور!


دوچرخه شماره ۷۹۵


ژنراتوري مانند گل

این اولین ژنراتور خورشیدیِ چندکاره در دنیاست. این ژنراتور هوشمند در روزهای آفتابی مثل امروز، می‌تواند به‌طور خودکار گلبرگ‌هایش را بازکند، مثل یک گل آفتابگردان خورشید را دنبال کند، در هنگام باد گلبرگ‌ها را جمع کند و شب‌ها این گلبرگ‌ها را تمیز کند و روز در زیر نور آفتاب بدرخشد و انرژی پاک تولید کند.

دوچرخه شماره ۷۹۵

خريد فقط با يك دكمه!

خرید برای کسانی که از آن بیزارند، کار سختي است. به‌خصوص خریدهاي هميشگي و كسالت‌آور مثل پودر لباس‌شویی، خمیر‌دندان، صابون یا تیغ ریش‌تراشی! حالا شرکت آمازون یک ابزارک هیجان‌انگیز روانه‌ی بازار کرده است. یک دکمه‌ی متصل به اینترنت و البته انبار محصولات روزمره! کاربر این دکمه را به قفسه‌ی دست‌شویی یا ماشین لباس‌شویی می‌چسباند و هروقت خمیردندان، پودر لباسشویی یا...، تمام شد، یک‌بار این دکمه را فشار می‌دهد و چند دقیقه بعد محصول مورد نظر را تحویل می‌گیرد.

پر از آشغال اما هوشمند!

یک سطل آشغال هوشمند در آشپزخانه شاید آخرین چیزی باشد که نیاز به هوش داشته باشد! اما «برونو» ثابت می‌کند که این‌طور نیست! این سطل آشغال هوشمند، یک محفظه‌ی آشغال داخل خودش دارد تا وقتی جارو آشغال‌ها و گرد و خاک را به نزدیکی‌اش آورد، آن را ببلعد. برای استفاده از برونو کاربر باید نرم‌افزار مخصوص را در گوشی‌اش نصب کند. سپس از طریق این نرم‌افزار کاربر از درون برونو باخبر می‌شود. مثلاً زمانی که کیسه‌ی مخصوص زباله پر شده باشد، برونو به کاربر پیغام می‌دهد و کاربر می‌تواند بلافاصله از طریق اینترنت یک محفظه‌ی جدید سفارش بدهد و آن را در خانه‌اش تحویل بگیرد.

دوچرخه شماره ۷۹۵

سينماي جيبي!

یک ویدیو‌پروژکتور لیزری کوچک با کیفیت اچ‌دی و قابل حمل. این یک سینمای جیبی است که می‌تواند از طریق ارتباط بي‌سیم یا باسیم «اچ‌دي‌ام‌آي» (HDMI) با گوشی هوشمند کاربر ارتباط برقرار کند. این یعنی کاربر می‌تواند، عکس، فیلم، محتوای شبکه‌ي اجتماعی یا هرچیز دیگری را که در گوشی‌اش دارد با کیفیت بالا و البته به بزرگی یک پرده‌ی سینما با دیگران به‌اشتراک بگذارد.

کد خبر 302603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha