شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه زنان سفالگر ایران شنبه 10 شهریور در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند.

در این نمایشگاه از مجموع 1702 سفال و سرامیک رسیده به دبیرخانه نمایشگاه، پس از دو مرحله داوری 400 اثر از 180 بانوی هنرمند به بخش اصلی راه یافته است که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

از میان 400 اثر راه یافته 200 اثر حجم، 125 اثر کاربرد هنری، 53 تابلوی دیواری و 19 اثر چیده مان است.

54 درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند و «فخری گلستان» با 82 سال سن، مسن ترین و «درسا فیاض» با هفت سال کوچک ترین عضو این رویداد هستند.

زنان سفالگر تهران، تبریز و سمنان به ترتیب بیشترین استقبال را از این نمایشگاه داشتند و از زنان هنرمند حدود 35 شهر دور و نزدیک نظیر اردبیل، زاهدان، سیاهکل، همدان، کرمان، یزد و ... سفال و سرامیک دریافت شده است.

در حاشیه این نمایشگاه بزرگ، نشست‌های تخصصی حلقه‌های تفکر با محوریت بحث و تبادل نظر درخصوص ریشه‌های بنیادین سفال، کارگاه‌های سفال و سرامیک در دو سطح عمومی و تخصصی نیز برپا خواهد شد.

27 شهریور ماه جاری و در مراسم اختتامیه برگزیدگان این نمایشگاه معرفی و جوایز نفیس خود را دریافت خواهند نمود.

نخستین نمایشگاه زنان سفالگر ایران که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا شده است تا 27 شهریور 86 دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 20 (ایام تعطیل 14 تا 20) از آن دیدن کنند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت 17 بر پا خواهد بود.

کد خبر 30259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز