همشهری آنلاین: ملک اسحاق رهبر گروه تکفیری - تروریستی لشگر جهنگوی پاکستان و معروف به قاتل شیعیان پاکستان، به همراه دو پسرش و ۱۱ نفر دیگر در ساعات پایانی شب گذشته در جریان یک درگیری مسلحانه در جنوب غرب ایالت پنجاب کشته شدند.

 قاتل شیعیان پاکستان کشته شد

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه های پاکستان، ملک اسحاق و دو پسرش به نام عثمان و حق نواز هفته گذشته بدست نیروهای پلیس دستگیر و روانه زندانی در شهر مظفرگر ایالات پنجاب شده بود. ساعت پایانی شب گذشته گروهی از شبه نظامیان با حمله به محل بازداشت وی سعی داشتند او را آزاد کنند که با نیروهای پلیس و امنیتی پاکستان درگیر شدند و در جریان این درگیری، رهبر گروه تروریستی لشکر جهنگوی، دو پسرش و 11 نفر دیگر از تروریست ها کشته و تعدادی از نیروهای پلیس در این تیراندازی مجروح شدند.

گفته می شود ملک اسحاق و پسرانش در این درگیری، بعد از آزاد شدن از زندان و درگیری شدن با نیروهای پلیس، به دست خود افراد شبه نظامی کشته شده اند.

این گروه تروریستی که در سال های قبل با عنوان نام سپاه صحابه شناخته می شد، متهم به دست داشتن در ترور شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سال 1369 است.

نیروهای پلیس مقدار زیادی اسلحه و مهمات از افراد مهاجم کشف و ضبط کرده اند.

لشگر جهنگوی که در دهه 1990 شکل گرفت، یکی از افراطی ترین گروه های تروریستی پاکستان محسوب می شود و متهم به انجام حملات تروریستی و به قتل رساندن صدها نفر از شیعیان این کشور است. گفته شده است که این گروه تروریستی با القاعده و طالبان نیز در ارتباط است.

فعالیت این گروه تروریستی که در قبلا با تابلوی سپاه صحابه شناخته می شود، بیش از 10 سال پیش از سوی پرویز مشرف رییس جمهوری وقت پاکستان، ممنوع اعلام شده بود اما این گروه دوباره تحت نام لشگر جهنگوی اعلام موجودیت کرد و همان اهداف وفعالیت های سابق خود را در پیش گرفت.

ملک اسحاق در سال 1997 به دلیل دست داشتن در دهها مورد حملات تروریستی، دستگیر و روانه زندان شد و پس از 14 سال حبس، در سال 2011 به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

وی سال گذشته نیز به دلیل انجام سخنرانی های تحریک کننده و تلاش وی برای ایجاد خشونت و ناآرامی، مدت سه ماه در بازداشت خانگی به سر برد و با پایان یافتن این دوره سه ماهه، دادگاه عالی لاهور با درخواست دولت ایالتی پنجاب برای تمدید دوره حبس خانگی این فرد به دلیل ارائه نکردن شواهد کافی، مخالفت کرد و اقدام به آزادی او نمود.

کد خبر 302501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha