مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر علاقمندید به صداهایی که بیگانگان فضایی پس از کشف فضاپیمای ویه‌جر۱ و دیسک طلایی آن، از زمین خواهند شنید گوش فرا دهید، فرصت مناسب آن فرا رسیده‌است.

ویه‌جر یک

براساس گزارش MSNBC، ناسا فايل‌هاي صوتي ضبط شده روي ديسك طلايي كه به همراه فضاپيماي ويه‌جر1 اكنون در دورافتاده‌ترين نقطه ممكن از جهان هستي در سفر است را در دسترس علاقمندان قرار داده‌است. اين فايل‌هاي صوتي حاوي سلام و خوشامد‌گويي‌هايي به ده‌ها زبان زنده دنيا هستند كه به ترتيب حروف الفبا و نه به ترتيب تاريخ ضبطشان،‌دسته‌بندي شده‌اند.

ناسا اين مجموعه صوت را برروي وب‌سايت SoundCloud بارگزاري كرده تا كاربران بتوانند صداهايي كه نمايانگر وجود حيات روي زمين هستند را به همراه چند قطعه موسيقي كلاسيك دانلود كرده و گوش كنند.

ويه‌جر1 تنها سازه دست بشر است كه توانسته سامانه خورشيدي را ترك كند و اكنون در فاصله 132 واحد نجومي، يا بيش از 19 ميليارد و 312 ميليون كيلومتري از زمين قرار گرفته‌است. اين صفحه طلايي نه تنها حاوي تصوير، موسيقي و صداي انسان‌ها است، بلكه دستورالعملي درباره چگونگي استخراج تصاويري كه اسنادي از حيات انسان در زمين و موقعيت زمين در كهكشان هستند نيز درون آن بارگذاري شده‌است. مديريت گروه انتخاب محتواي اين صفحه طلايي را كارل ساگان، اخترشناس مشهور آمريكايي به عهده داشت.

فايل‌هاي صوتي ديسك طلايي مشهور ويه‌جر1 را علاوه بر SoundCloud مي‌توان از وب‌سايت ناسا نيز دانلود كرد.

کد خبر 302476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha