همشهری آنلاین: رئیس پژوهشکده آزمایشی تحقیقاتی انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه علم و صنعت از ساخت نمونه آزمایشگاهی سیستم همزمان تولید برق و آب به صورت مستقل تا یک سال دیگر خبر داد.

دستگاه تولیدکننده همزمان برق و آب ساخته می‌شود

به گزارش مهر، سید مصطفی حسین علی‌پور، مجری طرح "طراحی و ساخت سیستم‌های تولیدکننده همزمان تولید آب و برق به صورت مستقل" گفت: بنا داریم برای اولین بار دستگاهی بسازیم تا با روشی نوین به صورت همزمان آب و برق را با استفاده از جریان هوا تولید کند.

وی با بیان این که این دستگاه به صورت همزمان آب و از سوی دیگر برق تولید می‌کند، گفت: بحث امکان‌پذیری این سیستم در حال مطالعه است تا بر این اساس بتوانیم از باد و رطوبت هوا، برق و آب تولید کنیم.

به گفته وی، از شش ماه گذشته مطالعات تولید این سیستم آغاز شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این دستگاه نه لزوما در ارتفاعات، بلکه در تمام نقاط (حتی در مکان‌های محلی) قابل نصب خواهد بود.

حسین علی‌پور با بیان این که در کل دنیا دستگاهی وجود دارد که با استفاده از سرماسازی هوا، برق و پس از آن آب تولید می‌کند، عنوان کرد: این دستگاه بسیار گران‌قیمت و مشکل‌ساز است چرا که به صورت پیوسته کار می‌کند و بعد از ایجاد جریانات برق، آب تولید می‌شود.

رئیس پژوهشکده آزمایشی تحقیقاتی انرژی، آب و محیط زیست افزود: به همین دلیل در ساخت این دستگاه به گونه‌ای پیش می‌رویم که با سرماسازی هوا، آب و برق تولید نشود و دستگاه به صورت مستقل و همزمان، برق و آب تولید کند.

وی با بیان این که اکنون در مرحله بررسی ایده هستیم، اظهار داشت: تا یک سال دیگر، نمونه آزمایشگاهی اولین سیستم تولید همزمان برق و آب را خواهیم ساخت. همچنین ساخت این دستگاه می‌تواند برای اولین بار به عنوان یک ایده نو محسوب شود.

کد خبر 302443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha