سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برای نخستین بار، آیین فرش قرمز هنر تئاتر با فرش دستباف ایرانی برگزار شد و هنرمندان کشور در برابر دستبافته‌های ایرانی عکس‌هایی به یادگار گرفتند.

گسترانیده شدن فرش قرمز ایرانی در تئاتر شهر

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ تئاتر شهر دوشنبه شب (5 مرداد) شاهد آیین فرش قرمز تئاتر با دستبافته‌های ایرانی بود.

این آیین که با استقبال چشمگیر هنرمندان عرصه سینما و تئاتر رو به رو شد، با همراهی مرکز ملی فرش ایران، مجموعه تئاتر شهر و نیز با همکاری شرکت سهامی فرش ایران به انجام رسید.

در این مراسم سرپرست مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: این اتفاق و تعامل فرش ایرانی با هنر تئاتر بهانه ای بود که یادآور شویم فرش ایرانی یکی از هنرهای دیرپای و دیرینه ماست.

حمید کارگر افزود: در جای جای کشورمان بسیار شایسته، فاخر و چشم پرکن شاهد انواع فرش ایرانی هستیم و موزه‌ها و گنجینه‌های بزرگ دنیا به داشتن فرش های ایرانی فخر می فروشند.

وی با اشاره به هنرمندان گمنام فرش دستباف ایران گفت: فرش ایرانی حاصل دست هنرمندانی گمنامی همچون قالیبافان، طراحان، نقاشان، رنگرزان، رفوگران است که امیدواریم هنرورزی و خلاقیت آنان به درستی در ساحت هنر تعریف شود.

کارگر با اشاره به استفاده از فرش دستباف ایرانی در این مراسم و آیین های بعدی مشابه در حوزه سینما و تاتر ایران گفت: چرا برای فرش قرمز (ردکارپت) فرش دستباف ایرانی استفاده نشود و چرا ما که دارنده فرش دستبافی هستیم که حاصل دست هنرمندان بزرگ در حوزه فرش است، از آن بهره نبریم.

در این مراسم همچنین رییس مجموعه تئاتر شهر مراسم فرش قرمز ایرانی را به عنوان نقطه پیوند هنر ایرانی فرش و هنر تئاتر به فال نیک گرفت و این تلفیق را اتفاقی خوب برای اجراهای تئاتر شهر عنوان کرد.

پریسا مقتدی همچنین عنوان شب فرش فیروزه‌ای را برای تداوم این آیین و بهره گیری از فرش دستباف ایرانی پیشنهاد داد.

در مراسم فرش قرمز ایرانی بسیاری از هنرمندان عرصه تئاتر و سینما با حضور در مجموعه تئاتر شهر با فرش های دستباف ایرانی عکس گرفتند.

بر پایه این گزارش، تئاتر فصل شکار بادبادک‌ها به کارگردانی "جلال تهرانی" و بازی "بهنوش طباطبایی" در اجرای ویژه هنرمندان خود اقدام به برگزاری مراسم فرش قرمز ایرانی کرد.

گفتنی است؛ این مراسم دوشنبه شب پنجم مرداد ماه با همکاری مرکز ملی فرش ایران، شرکت سهامی فرش، تئاتر شهر و مکتب تهران برگزار شد.

کد خبر 302390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha