همشهری آنلاین: برخی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا نسبت به ورود وزیر امور خارجه فرانسه به کشور ابراز نگرانی کردند.

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش  مهر رضا تقی پور در جلسه علنی شوراي شهر با بیان اینکه در حال حاضر که وزارت امور خارجه خطوط اصلی و ریل گذاری روابط ایران با دیگر کشورها را تنظیم می کند احترام متقابل را باید در نظر بگیرند؛ گفت: حافظه ملت ایران دشمنان این کشور را از یاد نمی برد و همچنین باید دقت کنیم محور دوستی با کشورها حمایت کشورهایی باشد که در دوران سخت به ما پشت نکردند.

در ادامه احمد حکیمی پور با اشاره به ماده ۷۳ قانون شوراها گفت: اعضای شورا وظیفه دارند در حیطه اختیارات شورا تذکر دهند و تذکر به وزارت امورخارجه در اختیارات شورا نیست همه ما روزنامه و تریبون برای بیان سخنانمان داریم و از اعضا درخواست می کنیم در حیطه وظایفشان تذکر دهند شاید همه تذکرات به جا باشد اما جای آن در شورا نیست.

مجتبی شاکری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تذکر دو عضو شورای شهر تهران گفت: همه اعضا تذکراتی درخصوص موضوعاتی که مربوط به اختیارات شورا نیست داده اند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات شورا درباره تهیه پیوست های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی و اجتماعی برای پروژه های شهرداری گفت: این مصوبه از سال ۷۶ روی زمین مانده و شهرداری آن را اجرا نمی کند.

وی در ادامه درخواست کرد: شهرداری درخصوص دغدغه رهبری در حوزه لباس ملی ورود پیدا کند و برند مد و لباس را طراحی کند و با دادن فراخوانی از فکرهای خلاق در این زمینه استفاده کند.

در ادامه مرتضی طلایی که در غیاب چمران ریاست شورا را برعهده داشت تذکرات اعضا را اجرایی کرد و از رئیس کمیسیون نظارت درخواست کرد در دو جلسه شورا پس از تعطیلات تابستانی لایحه ساماندهی کمیته ذی حسابان را دقیق تر به صحن شورا بیاورد. همچنین از معاون اجتماعی شهردار که در جلسه علنی حاضر بود درخواست کرد پژوهشی درخصوص دلایل افزایش نزاع های خیابانی انجام دهد.

کد خبر 302341

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha