همشهری آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید مازندران از شناسایی هفت شهید غواص خبر داد و گفت: مابقی ۲۳ شهید غواص مازندرانی که در استان تشییع می‌شوند گمنام هستند.

شهید

به گزارش ایسنا، عباسعلی رضایی امروز در نشست فرهنگی و اجتماعی استان در استانداری مازندران از هفت شهید شناسایی شده را از شهرهای چالوس، نوشهر، فریدونکنار، آمل، بهشهر، بابل و ساری نام برد و گفت: با همکاری صداو سیما مقرر شده هم در مراسم اطلاع‌رسانی و هم مراسم تحویل پیکر پاک این شهدا به خانواده شهدا مستند سازی انجام شود.

به گزارش ایسنا،عبدالله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز گفت: مراسم استقبال از 30 شهید از شهدای گمنام و خط شکن استان که از لشکر 25 کربلا هستند طی چهار روز برگزار می‌شود.

ملکی شروع مراسم استقبال را از 15 مردادماه از رامسر اعلام کرد و گفت: تا پایان روز 18 مرداد ماه در شهرهای استان مراسم استقبال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:شهرهای ساری دو یا سه شهید گمنام و شهرهای بهشهر و محمودآباد هر کدام سه شهید و شهرهای خلیل‌شهر، پل‌سفید، گنج افروز بابل، ایزدشهر، عباس‌‍‍‌‎‎‎‎‎‏آباد هرکدام دو شهید گمنام و پادگان شهید قاسمی شیرگاه و نکا نیز یک شهید گمنام خواهند داشت که بین روزهای بیستم تا بیست و پنجم مرداد ماه در این شهرستان‌ها به خاک سپرده خواهند شد.مراسم وداع در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد که از شهرهای مجاور نیز برای این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از شهرداری مرکز استان ادامه داد: زمین باغ موزه توسط شهرداری در حال آماده‌سازی است و در تدارک برای پخش مستقیم در شبکه استانی و یک شبکه ملی هستیم.مراسم تشییع روز نوزدهم مرداد ماه همزمان با روز شهادت امام صادق (ع) از میدان شهدا به سمت میدان امام خمینی ساری برگزار خواهد شد و در میدان امام خمینی نیز طی مراسمی، تعدادی از شهدای گمنام در حسینیه عاشقان کربلا خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: پنج کمیته اجرایی، رسانه، فرهنگی و تبلیغاتی، استقبال و خدمات عمومی برای این مراسم در نظر گرفته شده است که دستگاه‌های مختلف در این کمیته‌عضو بوده و برای مراسم مشغول به فعالیت می باشند.

ملکی ضمن تشکر از مسئولین استان که با استقبال از این مراسم حمایت می‌کنند، گفت: با توجه به هجمه دشمنان، جنگ نرم و حضور ماهواره‌ها در خانه های مردم، نیاز به اطلاع رسانی به جوانان درباره شهدا و فرهنگ شهادت احساس می‌شود.

وی گفت: انتظار داریم تا مردم با حضور خود در مراسم استقبال از شهدای خط شکن پیام خوبی به جهان و جهانیان بدهند.

کد خبر 302272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha