همشهری آنلاین: رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: هنوز هیچ برآوردی از میزان خسارت به طبیعت شهر تهران و تعداد درختانی که در اثر طوفان هفته گذشته آسیب دیده و شکسته شده اند، نداریم.

طوفان تهران

به گزارش مهر، محمدحسین بازگیر در اين باره افزود: هنوز هیچ جمع بندی صحیحی از میزان خساراتی که طوفان هفته گذشته به طبیعت و فضای سبز شهر تهران وارد شده، انجام نشده است.

به گفته وی، البته محیط زیست شهر تهران با کمک ستاد مدیریت بحران در حال بررسی میزان خسارت به طبیعت شهر است و امیدواریم به زودی میزان خسارت برآورد شود.

رئیس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: اما آنچه که مسلم است مخاطرات طبیعی از جمله سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه اغلب به دلیل دستکاری در مورفولوژی رودخانه هاست و در نتیجه اقدامات و آسیب هایی است که انسان به این اکوسیستم وارد می کند.

وی افزود: بسیاری از افراد به رودخانه ها تنها به عنوان منبع تامین کننده آب و یا معدن تامین شن و ماسه و محلی برای ماهیگیری می نگرند و در حقیقت نگاهی منفعت طلبانه نسبت به این اکوسیستم که بایستی به عنوان مجموعه ای با هم دیده شود، دارند و به آن به عنوان اکوسیستمی زنده که در جریان است، نگاه نمی کنند.

بازگیر تصریح کرد: در حقیقت با عدم رعایت حریم بستر مرده و زنده رودخانه موجب اختلال در این اکوسیستم شده و کنترل آن را از دست طبیعت خارج می کنیم و در نتیجه گاهی با افزایش کمی در مقدار دبی رودخانه ها شاهد طغیان آنها و بروز سیلاب و در پی آن خسارت جبران ناپذیر هم به منابع طبیعی و هم به منابع اقتصادی کشور هستیم.

وی افزود: بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای کاهش بروز چنین مخاطرات طبیعی بایستی در اولین فرصت انجام شود، ساماندهی ساخت و سازها در اطراف رودخانه ها و برداشت از آنها است.

کد خبر 301986

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha