همشهری آنلاین: روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه یکم مرداد در توضیح تیتر یک نوشت: درحالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعه سازان یک صدا می‌گویند قیمت خودرو پس از بیانیه وین و احتمال رفع تحریم‌ها کاهش نخواهد یافت، کارشناسان با اشاره به رفع برخی هزینه‌های سربار تحریم‌ها از لزوم کاهش قیمت خودرو سخن می‌گویند.

۴cvd۲k۵t

این روزنامه با بازتاب موضوع 3 گل زدیم، 2 گل خوردیم، آورد: حسن روحانی دیروز در جلسه هیات دولت با بیان این که هم نقد منصفانه و هم بیان نقاط مثبت، امری حایز اهمیت است، گفت: ما در میدانی حضور داشتیم که یک طرف ایران و یک طرف دیپلمات های 6 قدرت جهانی حضور داشتند. در این رقابت داور هم همفکر و همسو با تیم رقیب بود و اگر می خواست سوت بزند، به نفع آنها اقدام می کرد. در چنین مسابقه ای، تیم ایران پیروز شد. رییس جمهور افزود: حتی در یک مسابقه و بازی فوتبال وقتی می گوییم برنده یا موفق شدیم، معنایش این است که سه گل زده و 2 گل خورده ایم، حالا عده ای بگویند که می شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل های بیشتری زد. باید دید در مقابل چه تیمی بازی کرده ایم و الا اگر در کنار گود نشسته و تماشاچی باشیم، می توانیم درخواست های بیشتری هم مطرح کنیم.

روزنامه جام جم با انتشار خبر معضلات محیط زیست با تغییر سبک زندگی حل می شود، نوشت: با وجود اهمیت محیط زیست و نقش آن در ادامه حیات انسان ها، وضع مطلوبی در جهان وجود ندارد. بشر با سوءاستفاده و بهره برداری بیش از حد از طبیعت، محیط زیست دیگر حیوانات و حتی خود را به مخاطره انداخته است. راه حل نجات از این وضع، تغییر سبک زندگی است که اگر این مساله محقق شود، بسیاری از مشکلات این حوزه به خودی خود حل خواهد شد. حجت الاسلام یعقوب علی برجی مدیر علمی دانشنامه اسلامی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در گفت وگو با جام جم گفت: برای نجات کره زمین و همه موجودات زنده یک فعالیت فرهنگی با سه قید کلی لازم است؛ یعنی این فعالیت فرهنگی با دربرگیری همه قشرها در همه سنین با همه امکانات و ابزاری که در اختیار داریم، باید اجرا شود. دین و آموزه های دینی و ادیان الهی به عنوان یکی از مهم ترین بخش از فرهنگ می تواند در این زمینه به کمک انسان بیاید. پس همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند حفظ و حراست از محیط زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. باید با تغییر رویه و سبک زندگی خودمان این نکات را وارد زندگی کنیم تا بتوانیم این سرمایه‌ها را برای نسل های بعد هم حفظ کنیم و خودمان هم به بهترین شکل از آن بهره ببریم.

این روزنامه با انعکاس عنوان خانه هایی که به رودخانه اعتماد کردند!، آورد: بالاخره سیلاب سرزده آمد و با خود برد هر آنچه بر اثر اهمال مردم و مسوولان در حریم و بستر رودخانه ها روییده بود و هر سازه ای که با مجوز و بی مجوز اما غیرقانونی شکل گرفته و بالا رفته بود. هرچند همه خوب می دانیم که سیلاب مقصر نیست، سیلاب مسیر خود را دارد و راهش در بستر رودخانه مشخص است، این ما بودیم که با تجاوز به حریمش، نقشه نابودی خود را بی محابا به توصیه ها و هشدارهای پیاپی کارشناسان مربوط طراحی کرده و خطر تخریب و تهدید سیلاب را فرض محال دانسته و توجه به آن را هربار پشت گوش انداختیم. رییس سابق شورای استان مازندران معتقد است که همه مقصرند، هم مردم و هم تمام مسوولان مربوط از امور آب، شورای شهر، شهرداری و استانداری گرفته تا سایر کسانی که رسیدگی به پرونده این سازه ها را به تعویق انداخته اند. فرامرز نقیبی با بیان این که تمام خانه هایی که در سیلاب اخیر تخریب شده، در حریم رودخانه بوده است، در گفت وگو با جام جم می افزاید: مردم و مالکان سازه های غیرقانونی از آن جهت مقصرند که یا بدون هیچگونه استعلام و مجوزی به ساخت و ساز اقدام کرده اند و یا به نوعی قانون را دور زده و به گرفتن یکی دو استعلام از چندین استعلام خواسته شده، اکتفا کردند که در هر صورت مرتکب اقدامی غیرقانونی شده اند.

روزنامه جام جم یادداشت های «کاهش قیمتی که اجتناب ناپذیر است» و «علل عمده آلودگی هوای پایتخت» را به ترتیب به قلم روح الله عباس پور و پرویز کردوانی نشر داد.

«تهران فصلی برای نفس کشیدن ندارد»، «رویدادهای خبری در انتظار دوربین های تلویزیون»، «حاشیه های بی پایان استقلال»، «با قافله اشک سفر کردم و رفتم» و «وزنه برداری از حالت گلخانه ای خارج می شود» دیگر عناوین منتشره در این روزنامه است.

کد خبر 301790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha