همشهری آنلاین: روزنامه حریت روز چهارشنبه ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر)‌ نوشت،‌ یک پزشک زن جوان اهل ترکیه که تصویرش درحالی‌که دست دوستش را پس از بمب‌گذاری انتحاری در مرز سوریه می‌فشرد، منتشر شده بود، از جراحاتش جان به در برده و برای درمان به بیمارستانی در استانبول منتقل شده است.

suruc

به گزارش خبرگزاری فرانسه این تصویر که به‌سرعت بر روی رسانه‌های اجتماعی همه‌گیر (viral) شد، دو زن را نشان می‌دهد که پس از حمله به شهر مرزی سوروچ که 32 نفر را کشت، به پشت روی زمین افتاده‌اند.

این روزنامه نوشت که این دکتر جوان به نام کاگلا سون، 27 ساله که اخیراً امتحانات نهایی‌اش برای گرفتن تخصص اطفال را گذرانده بود، علیرغم جراحات شدید زنده مانده است.

بر اساس این گزارش او پس از انفجار 100 ترکش در بدنش داشت و نیاز به 14 واحد انتقال خون پیدا کرد.

سون پس از انفجار بیهوش شده بود و به بیمارستانی در خارج سوروچ برده شد.

او سپس در اواخر روز سه‌شنبه با هواپیما به بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول برده شد که وابسته به همان دانشگاهی است که او از آن فارغ‌التحصیل شده بود.

انفجار در سوروچ هنگامی رخ داد که کنشگران «فدراسیون انجمن‌های جوانان سوسیالیست» (SGDF) برای شرکت در یک برنامه بازسازی شهر کوبانی وارد آن شده بودند؛ نیروهای کرد قبلاً در سال جاری این شهر را از نیروهای داعش باز پس گرفته بودند.

ابن گروه که عمدتاً شامل دانشجویان بودند، از خودشان عکس‌هایی گرفته بودند که داشتند خوش‌بینانه لبخند می‌زدند و درست پیش از حمله عکس‌هایی از آنان هنگام صبحانه خوردن گرفته شده بود.

گزارش‌های رسانه‌های ترکیه حاکی از آن است که این افراد از سراسر ترکیه ازجمله استانبول، منطقه دریای سیاه و عمدتاً از منطقه کردنشین جنوب شرق ترکیه آمده بودند.

بر اساس گزارش‌ها جوان‌ترین قربانی اوکان پیرینک 18 ساله از منطقه جنوبی انطاکیه بود. ازجمله سالمندترین قربانیان نازگل بویراز 55 ساله مادر چهار فرزند از استانبول بود.

به نوشته حریت،‌ فردان کلیچ مادر 55 ساله و پسر 25 ساله‌اش نارتان کلیچ که از شهر غربی بورسا به سوروچ آمده بودند و در این حمله کشته شدند.

دختر فردان، صنم، نیز به‌طور خفیفی مجروح شد و روز سه‌شنبه تصویر او که تابوت مادر و برادرش را در یک مراسم تشییع حمل می‌کرد، منتشر شد.

کد خبر 301772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha