همشهری آنلاین: کارگردان «نمی دونم فردا چی می شه!» از چگونگی اجرای این اثر نمایشی که درباره ارتباط یک زن و مرد عاشق است که نمی توانند عشقشان را به هم بازگو کنند در جشنواره بین المللی تئاتر آمستردام خبر داد.

نمایش

به گزارش مهر؛ فریبرز کریمی کارگردان نمایش «نمی دونم فردا چی می شه!» درباره اجرای این اثر نمایشی در هلند  گفت: نمایش «نمی دونم فردا چی می شه!» نوشته تنسی ویلیامز قبلا در پانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال ۹۱ اجرا شده بود. همچنین برای دفاع از پایان‌نامه بازیگری نوید فیاض بازیگر نمایش نیز با تغییرات زیادی در طراحی صحنه و کارگردانی مجددا به صحنه رفت و از این طریق نیز برای حضور در جشنواره «Its» که جشنواره بین المللی تئاتر آمستردام است، پذیرفته شد.

وی ادامه داد» بخش بین الملل این جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار می شود اما آثار دانشجویان هلندی مورد داوری قرار می گیرد. نمایش «نمی دونم فردا چی می شه!» ۲۹ و ۳۰ خرداد دو اجرا در این جشنواره داشت که خوشبختانه مورد استقبال دانشجویان، اساتید و ایرانیان مقیم هلند نیز قرار گرفت. این فستیوال بعد از جشنواره تئاتر دانشگاهی بیرمنگام دومین فستیوال معتبر دانشگاهی در اروپا است و در این دوره نیز نمایش هایی از کشورهای مختلفی چون فرانسه، اتریش، آلمان، اسپانیا، لهستان، ایتالیا، کنیا و... در جشنواره شرکت داشتند.

این کارگردان جوان تئاتر یادآور شد: نمایش «نمی دونم فردا چی می شه!» در بخش اصلی جشنواره که مربوط به پایان نامه های برتر و فارغ التحصیلان دانشگاه بود حضور داشت البته در بخش های دیگر جشنواره نیز دانشجویان در حال تحصیل می توانند با نمایش های کوتاه تری حضور داشته باشند.

نمی دونم فردا چی می شه!

کریمی درباره داستان این اثر نمایشی و دراماتورژی که روی نمایشنامه تنسی ویلیامز انجام داده است، توضیح داد: برای اجرای این نمایش ما تقریبا وفادارانه به متن عمل کردیم و تنها دیالوگ ها برای ارتباط بیشتر با مخاطب توسط بازیگران به شکلی روان‌‌تر بیان شد. بازیگران در این نمایش به شکلی رئالیستی ایفای نقش می کنند اما فضاسازی نمایش به شکلی مینی‌مال و بسیار بسیار موجز و خلاصه طراحی شده است به این شکل که نمایش با ۶ چهارپایه و تصویرسازی هایی که با این صندلی ها انجام می گیرد، به صحنه می رود. البته از ویدیو تصویر نیز در این نمایش زیاد بهره برده شده است. بعد از اجرای نمایش در جشنواره «Its» پیگیر اجراهای عمومی کار در ایران هستم و احتمالا شهریور ماه این اثر نمایشی در یکی از تماشاخانه های خصوصی به صحنه خواهد رفت.

وی در پایان درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش درباره زن و مردی است که در روزمرگی زندگی گرفتار هستند و هر کدام مشکلات شخصی خودشان را دارند. مرد از کمبود اعتماد به نفس و لکنت زبان رنج می برد و در یک پانسیون زندگی می کند و تنها دلخوشی اش این است که بعد از ظهرها به منزل زن برود و با او قهوه بنوشد. زن هم با مشکلاتی روبرو است اما به دنبال تغییر است. در حقیقت این زن و مرد عاشق یکدیگر هستند اما نمی توانند این عشق را به هم بازگو کنند.

نمایش «نمی دونم فردا چی می‌شه!» کاری از گروه تئاتر «بوهمی» بوده که با بالانویس انگلیسی و با بازی شکیبا فدایی و نوید فیاض در جشنواره بین المللی تئاتر آمستردام به صحنه رفته است. در اجرای این اثر نمایشی نیما تبریزی‌ به عنوان طراح صحنه، نسرین خرمی به عنوان طراح لباس‌، سارا بیگدلی شاملو و نیما عقیانی به عنوان ‌آهنگساز، پانته‌آ آرمان‌فر به عنوان طراح ساخت و اجرای ویدیو و پرناز کریمی به عنوان گرافیست همکاری دارند.

کد خبر 301069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha