همشهری آنلاین: هواداران فوتبال در فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم شاهد ترانسفر آقای گل لیگ چهاردهم و جدایی کاپیتان‌های تیم ملی و سرخابی‌ها از تیم‌های خود بودند اما اصفهانی‌ها سرمربیان و کاپیتان‌های خود را حفظ کردند.

 مهر نوشت: فصل نقل و انتقالات پانزدهمین دوره لیگ برتر از روز دوم خردادماه آغاز و تا ۱۰ روز پیش از شروع این رقابتها یعنی ۳۱ تیرماه ادامه دارد و درحالیکه ۴۰ روز از این فصل پر خبر می‌گذرد تیم‌های اصفهانی که قهرمان لیگ و جام حذفی شدند، تمام توان خود را برای حفظ سرمربی و بازیکنان موثر خود گذاشته و حضور کم فروغی در این بازار پرهیاهو داشتند.

تراکتورسازی تبریز، نایب قهرمان لیگ هم آقای گل لیگ پانزدهم و کاپیتان تیم ملی را از دست داد ولی با جذب دو دروازه‌بان جوان از تیم‌های سایپا و صبا و مجوز استفاده از بازیکنان سربازی نظیر شجاع خلیل‌زاده علی حمودی، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و احمد عبدالله‌زاده امیدوار به حضور پرقدرت در مسابقات داخلی و آسیایی است.

تیم سوم لیگ و نایب قهرمان جام حذفی که برخلاف مسابقات داخلی، عملکرد قابل قبولی در آسیا داشت و تنها نماینده فوتبال ایران در جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان است، بعد از حفظ علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی، پنج بازیکن اصلی‌اش یعنی محمدامین حاج محمدی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ابراهیمی، لئوناردو پادوانی و غلامرضا رضایی را از دست داد اما نفرات مطرحی از جمله آلوز نانگ، سیدجلال حسینی، پیام صادقیان و کارلوس سانتوس را به خدمت گرفت تا بتواند در رقابتهای فصل آینده هم عملکرد خوبی داشته باشد.

استقلال و پرسپولیس هم در این بازار پرهیاهو نفرات مطرحی را از دست داده و چهره‌های باتجربه‌ای را به خدمت گرفتند اما هنوز رضایت هواداران‌شان را جلب نکردند، آنهم درشرایطی که هر دو تیم در فصل گذشته نتوانستند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بهدست آورده و امسال باید این ناکامی را جبران کنند.

استقلالی‌ها بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی، دوباره هدایت تیم خود را به پرویز مظلومی سپرد. سیدمهدی رحمتی، محمدامین حاج محمدی و نفراتی از جمله فرشید اسماعیلی، میثم مجیدی و جابر انصاری را درحالی به خدمت گرفت که رضا عنایتی و امیرحسین صادقی دو کاپیتان فصل پیش خود، میلاد نوری، هاشم بیک‌زاده و محسن فروزان را از دست داد. البته تمدید قرارداد خسرو حیدری و امید ابراهیمی اتفاق خوبی برای آبی‌ها بود که کار دشواری برای جبران ناکامی‌های خود در دو فصل گذشته دارند.

دیگر تیم مدعی پایتخت یعنی پرسپولیس هم محمد نوری کاپیتان و یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های خود را در فصل نقل و انتقالات از دست داد، صادقیان و گابریل هم در فهرست خروجی برانکو قرار گرفتند و سیدجلال حسینی هم نتوانست به این تیم پرطرفدار بازگردد. در این بین آنها با تمدید قرارداد طارمی، عالیشاه و جذب محسن مسلمان، لوکا ماریچ، رامین رضائیان، فرشاد احمدزاده و کمال‌‌ کامیابی‌نیا به فکر پایان دادن به دوران ناکامی خود در مسابقات لیگ برتر هستند. اتفاقی که با توجه به مشکل عدیده این تیم در درون دروازه، تصور آن بسیار سخت خواهد بود.

همچنین در این فصل نقل و انتقالات، فولادی‌ها که بازیکنان تاثیرگذار خود را به دلیل مشکل سربازی از دست دادند، تنها دراگان اسکوچیچ را حفظ کردند، باشگاهی‌ که پس از پایان لیگ با سیف‌الله دهکردی مدیرعامل موفق خود وداع کرد و مدیریتش به علیرضا اژدری‌نیا سپرده شد.

  • سپاهان اصفهان:

بازیکنان جذب شده: حبیب گردانی از تراکتورسازی تبریز، لئوناردو پادوانی از نفت تهران و وحید نجفی از مقاومت تهران.

بازیکنان جدا شده: محمدحسین مرادمند به پدیده مشهد، امیرحسین کریمی به گسترش فولاد (قرضی) و جواهیر سوکای و ماریو پسوس (تیم آینده این بازیکنان هنوز مشخص نشده است)

مدیران باشگاه سپاهان در فصل نقل و انتقالات فعالیت اندکی داشتند و پس از جدایی ۴ بازیکن از ترکیب این تیم، تنها با سه بازیکن قرارداد بستند. البته تمدید قرارداد محرم نویدکیا، احسان حاج‌صفی و رحمان احمدی اتفاق مثبتی برای این تیم اصفهانی بود. حال باید دید قهرمان لیگ که موفق شد حسین فرکی را برای ادامه فعالیت در این تیم راضی کند، می‌تواند با این حرکت آرام در فصل نقل و انتقالات، سال آینده عملکرد خوبی در مسابقات داخلی و آسیایی داشته باشد؟

  • تراکتورسازی تبریز:

بازیکنان جذب شده: محمدرضا اخباری از سایپا، مهرداد طهماسبی از صبای قم، علی حمودی، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و احمد عبدالله‌زاده (بازیکنان سربازی که به این تیم اضافه شده‌اند)

بازیکنان جدا شده: لوسیانو ادینیو به السیلیه قطر، آندرانیک تیموریان به ام صلال قطر، حبیب گردانی به سپاهان اصفهان، فرشاد احمدزاده به پرسپولیس، مهدی کیانی (احتمالا به گسترش فولادتبریز می‌رود)، محسن دلیر (احتمالا به سیاه‌جامگان می‌رود) و حامد لک و احمد امیرکامدار (تیم آینده این بازیکنان هنوز مشخص نشده است)

مدیران باشگاه تراکتورسازی با خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، محمد ایران‌پوریان، فردین عابدینی، سعید آقایی، شاهین ثاقبی، فرید بهزاد کریمی، مهرداد بایرامی و سامان نریمان‌جهان برای ادامه همکاری به توافق رسیده‌اند و حضور نفرات سربازی همچون شجاع خلیل‌زاده در این تیم قطعی شده است. شایعه حضور قاسم دهنوی در این تیم هم در این روزها مطرح شده است.

  • نفت تهران:

بازیکنان جذب شده: آلوز نانگ از فولاد، سیدجلال حسینی از الاهلی قطر، پیام صادقیان از پرسپولیس، کارلوس سانتوس از ذوب‌آهن اصفهان، مهدی مومنی از استقلال خوزستان، محمد دانشگر از فجرسپاسی و علیرضا صبوری آزاد از فولادنوین

بازیکنان جدا شده: کمال‌‌الدین کامیابی‌نیا به پرسپولیس، محمدامین حاج محمدی به استقلال، غلامرضا رضایی به سایپا، حسین ابراهیمی به فولاد خوزستان، لئوناردو پادوانی به سپاهان اصفهان، بهرام دباغ (نساجی) و دیوید ویکروم (تیم آینده این بازیکن هنوز مشخص نشده است)

مسئولان نفت تهران قرارداد بازیکنان تاثیرگذار خود از جمله علیرضا عزتی، وحید حمدی‌نژاد، وحید شیخ ویسی و سیامک کوروشی را تمدید کردند اما هنوز وضعیت علیرضا بیرانوند مشخص نیست. در این شرایط جذب نفرات باتجربه‌ای از جمله نانگ، حسینی، صادقیان و سانتوس باعث شد این تیم با شرایط بهتری در فصل آینده به میدان رفته و خلاء نفرات جدا شده‌ای از جمله کامیابی‌نیا، حاج محمدی، رضایی و پادوانی را پر کنند.

  • ذوب‌آهن اصفهان:

بازیکنان جذب شده: سیدمحمدرضا حسینی از مقاومت شیراز، رضا شکاری بازیکن آزاد، محمد نژادمهدی و اکبر صادقی از پدیده مشهد

بازیکنان جدا شده: اکبر ایمانی به فولادخوزستان و کارلوس سانتوس به نفت تهران و قاسم دهنوی (تیم آینده این بازیکن هنوز مشخص نشده است)

 قهرمان جام حذفی ایران هم فعالیت چشمگیری در فصل نقل و انتقالات نداشت و تنها سه بازیکن را جذب کرد اما ضمن حفظ یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی، قرارداد مهدی رجب‌زاده، قاسم حدادی‌فر، کاوه رضایی، هادی محمدی، احسان پهلوان، مهرداد قنبری، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، رشید مظاهری و محمدرضا عباسی را تمدید کرد تا با حفظ استخوانبدی فصل گذشته، به فکر موفقیت در مسابقات داخلی و آسیایی فصل آینده باشد.

  • فولاد خوزستان:

بازیکنان جذب شده: مهدی دغاغله از پرسپولیس، حسین مالکی از نفت مسجدسلیمان، محمدرضا خانزاده از پرسپولیس و اکبر ایمانی از ذوب‌آهن اصفهان

بازیکنان جدا شده: آلوز نانگ به نفت تهران، محسن مسلمان به پرسپولیس، بختیار رحمانی و سروش رفیعی به تراکتورسازی، محمد قاضی (احتمالا به صبای قم می‌رود)، سروش سعیدی (ملوان) و ارشاد یوسفی و شهاب کرمی (تیم آینده این بازیکنان هنوز مشخص نشده است)

* مدیران باشگاه فولاد خوزستان پس از تمدید قرارداد دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی، تاکنون با لئوناردو مساریچ، ماتیاس چاگو، مهدی بدرلو، بهمن کامل، علیرضا سلیمی، مهرداد جماعتی و اسماعیل شریفات برای ادامه همکاری به توافق رسیده‌اند و درحالیکه چهره‌های مطرحی را به دلیل مشکل سربازی یا مسائل دیگر از دست دادند، بازیکنانی را به خدمت گرفتند که شاید نتوانند انتظار هواداران این باشگاه را جلب کنند.

  • استقلال تهران:

بازیکنان جذب شده: سیدمهدی رحمتی از پیکان، محمدامین حاج محمدی از نفت تهران، فرشید اسماعیلی از فجرسپاسی شیراز، میثم مجیدی از استقلال خوزستان و جابر انصاری از گسترش فولادتبریز

بازیکنان جدا شده: رضا عنایتی به سیاه‌جامگان، میلاد نوری به صبای قم، امیرحسین طاحونی به نساجی، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، محسن فروزان و میلاد سلیمان‌فلاح (تیم آینده این بازیکنان هنوز مشخص نشده است)

* مسئولان باشگاه استقلال تهران نفراتی همچون خسرو حیدری، وحید طالب‌لو، آرش برهانی، امید ابراهیمی، هرایر مگویان و حنیف عمران‌زاده را حفظ کرده و برای تداوم حضور سجاد شهباززاده، کرار جاسم و میلاد فخرالدینی تلاش کردند. هرچند هنوز وضعیت حضور روزبه چشمی در این تیم قطعی نشده و مدیران این تیم همچنان به دنبال جذب برونو سزار مهاجم پیشین سپاهان اصفهان هستند.

  • پرسپولیس تهران:

بازیکنان جذب شده: لوکا ماریچ از تیمی لهستانی، رامین رضائیان از راه‌آهن، فرشاد احمدزاده از تراکتورسازی، کمال‌‌ کامیابی‌نیا از نفت تهران، محسن مسلمان از فولاد خوزستان و محمدباقر شعبانی از پارسه

بازیکنان جدا شده: محمد نوری به المسیمر قطر، مهدی دغاغله و محمدرضا خانزاده به فولادخوزستان، پیام صادقیان به نفت تهران، رضا نوروزی به سایپا البرز، مهدی جعفرپور به پدیده، فرناندو گابریل به الفیصلی عربستان، علی آستانی و نوید صبوری به شهرداری اردبیل و ژوزه جونیور تادو و افشین اسماعیل‌زاده (تیم آینده این بازیکن هنوز مشخص نشده است)

 پرسپولیسی‌ها قرارداد امید عالیشاه، رضا نوروزی، رضا خالقی‌فر، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، مهدی طارمی، احمد نورالهی را تمدید کردند و در تلاش برای حفظ مایکل اومانیا هستند، هرچند هنوزدر پست دروازه‌بان مشکلاتی دارند. همچنین حمیدرضا علی‌عسگری هم در فهرست مازاد باشگاه قرار گرفته اما احتمال تداوم حضورش در پرسپولیس وجود دارد. عباس‌زاده ، مسعود شجاعی، سیدجلال حسینی و کریم انصاری فرد هم جزو گزینه‌های مدنظر پرسپولیس بودند که دو گزینه اول منتفی شد و وضعیت جذب انصاریفرد نیز مشخص نیست.

کد خبر 300955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha