همشهری آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه با تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های دکل نفتی، فروش فرودگاه قشم، میلیاردر نفتی و سرکرده گروه عرفان حلقه از بازداشت ۴ وکیل و ۴ کارمند متخلف دستگاه قضایی خبر داد و گفت: بی‌حجابی جرم بوده و با آن برخورد می‌شود.

ایسنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در این‌باره، گفت: در پی اولویت دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد در داخل و خارج از قوه قضائیه از نشست قبلی سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران تا کنون 4 نفر از وکلای متخلف که رشوه به کارمندان داده بودند یا تخلفات دیگری داشتند، بازداشت شدند.

وی ادامه داد: همچنین 4 کارمند از دستگاه قضایی و 4 نفر دلال که مرتکب جعل و کلاهبرداری شده‌اند بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: بعضی از این افراد با کارمندان و وکلای متخلف در ارتباط بودند.

  • بازداشت تعدادی از اعضای هیات مدیره موسسه میزان

محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه ساماندهی موسسات اعتباری و شرکت‌ های تعاونی کماکان در دستور کار دولت، بانک مرکزی و قوه قضائیه است، گفت: مجدداً به این موسسات گفته شده باید تحت نظارت بانک مرکزی و قانون فعالیت کنند. به آنها فرصتی داده شده تا در این رابطه اقدام کنند و چنانچه این اقدامات را انجام ندهند با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به پرونده موسسه میزان، گفت: قرار بود این موسسه در بانک صادرات ادغام شود ولی اعضای هیأت مدیره این موسسه، این موضوع را قبول نکردند. آنها باید در یک فرصت اقداماتی را انجام می‌دادند که انجام ندادند و به همین دلیل تعدادی از اعضای هیأت مدیره بازداشت شدند.

محسنی اژه‌ای گفت که برای موسسه میزان مدیر تصفیه انتخاب شده و اقدامات تصفیه این موسسه در حال انجام است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: هم بانک مرکزی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی علیه موسسه میزان اعلام جرم کرده و هم بعضی از سپرده‌ گذاران با عنوان خیانت در امانت شکایت کرده‌اند.

  • محکومیت 5 نفر از فعالان فتنه 88 به حبس

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: 5 نفر از کسانی که در فتنه 88 فعالیت داشتند که بعضی از آنها در خارج بودند و برگشتند و بعضی هم در داخل بودند، پرونده‌شان به دادگاه رفت و محکوم شدند.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که این افراد به حبس محکوم شده‌اند، گفت: حکم صادره بدوی و قابل اعتراض است.

محسنی اژه‌ای از بیان جزئیات حکم این افراد خودداری کرد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در همین رابطه برخی از افراد جدیدی که مسائل‌شان روشن شد نیز ممنوع‌الخروج شدند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای برخی افراد در این‌ رابطه‌، اظهار کرد: افرادی که در خارج از کشور هستند موضوع به آنها ابلاغ می‌شود و اگر نیایند به صورت غیابی محاکمه می‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این رابطه برای یک فرد دیگر نیز کیفرخواست صادر شده است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: بعضی از افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و توهین به افراد یا نهادها می‌کردند توسط پلیس فتا بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: کسانی که تصورشان این است در فضای مجازی قابل شناسایی و پیگیری نیستند اشتباه می‌کنند. ما هم هشدار می‌دهیم که فکر نکنند از طریق فضای مجازی می‌توانند به اقدامات خود ادامه دهند چرا که دیر یا زود شناسایی می‌شوند.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که از فاصله نشست خبری قبلی تاکنون در خصوص مواد مخدر اجرای حکم و دستورهای جدید داشتیم، افزود: با اقدامات امنیتی که صورت می‌گیرد، دستگیری‌ها عمدتاً به سمت باندها و فعالیت‌های عمده رفته است.

وی گفت: با تلاش اداره اطلاعات اصفهان در یکی دو هفته اخیر دو باند قوی قاچاق مواد مخدر شناسایی شدند که از یکی از آنها بیش از 190 کیلو تریاک و 140 کیلو هروئین کشف شده است.

وی افزود: در همین رابطه در یزد از یک باند 900 کیلو تریاک و بیش از 100 کیلو حشیش کشف شده است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: به این افراد و خانواده‌های آنها هشدار می‌دهیم که به هیچ وجه اغماض نخواهد شد. آسیب‌های مواد مخدر بسیار زیاد است؛ لذا خودشان مراقب باشند و اگر به مواردی برخوردند حتماً گزارش کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری سومین جلسه دادگاه خبرنگار واشنگتن پست، گفت: همان‌طور که می‌دانید امروز دادگاه جیسون رضائیان برگزار شد. رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و از جلسه بعدی و همچنین صدور حکم مطلع خواهید شد.

  • توصیه محسنی‌اژه‌ای به وکلای میلیاردر نفتی

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در پرونده آقای بقایی برخی اعلام کردند که وی اموالی را از کشور خارج کرده و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده است، آیا این موضوع صحت دارد؟ بیان کرد: اگر کسی درباره‌ محتویات پرونده قضایی که مطرح است مطالبی را بازگو کند خلاف قانون انجام داده است و تا زمانی که پرونده به مراحل نهایی یا نیمه نهایی نرسد نمی‌توان درباره‌ آن صحبت کرد.

وی افزود: من از جزییات پرونده وی اطلاع ندارم و اگر هم اطلاع داشته باشم از بیان آن معذورم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ این که تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی شدند که میلیاردر نفتی در زندان نیست و روند رسیدگی به پرونده وی به کندی پیش می‌رود و خواستار ملاقات با وی شده‌اند، اظهار کرد: من تا حالا نشنیدم که نماینده‌ای گفته باشد که وی در زندان نیست و این که بیان شده کار قابل توجهی در این پرونده انجام نشده است من نمی‌دانم منظورشان چیست؟

وی ادامه داد: انصافا از زمانی که وی بازداشت شده و تا الان اقدامات سنگینی انجام شده و شاهد این مدعا کیفرخواستی است که برای وی صادر شده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: این متهم در زمان دادسرا همکاری لازم را نمی‌کرد و تا آخر هم مشخص نشد که پول‌ها را چه کار کرده است، البته اقدامات فوق‌العاده‌ای‌در داخل و خارج برای ردیابی پول‌ها انجام شده است. چند بار هیات‌هایی به کشورهای خارجی در این زمینه اعزام شده‌اند.

محسنی اژه‌ای خطاب به وکلایی که می‌خواهند وکالت پرونده میلیاردر نفتی را بر عهده بگیرند گفت: این وکلا حتما باید برای تحقیقات و بازجویی‌هایی که در این پرونده انجام می‌شود وقت بگذارند. این طور نباشد که در کنار این پرونده، پرونده‌ دیگری را بر عهده بگیرند، بلکه آنها باید روزی 7 الی 8 ساعت پرونده را مطالعه کنند. در واقع اگر آنها می‌خواهند حق‌الوکاله میلیاردی بگیرند واقعا باید بر روی پرونده وقت بگذارند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر نماینده‌ای طبق قانون درخواستی را ارائه دهد طبیعتا درخواستش پذیرفته می‌شود.

  • بازداشت حدود 3 نفر در پرونده فروش فرودگاه قشم

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی پیرامون تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه صلح و سازش گفت: امروز در جامعه ما هر فرد مسلمانی حس می‌کند که کانون خانواده هر چه گرم‌تر باشد به نفع همه جامعه است و اگر کانون خانواده متزلزل شود مشکلاتی پیش می‌آید. ما باید ببینیم چه مسائلی باعث بروز طلاق در خانواده‌ها می‌شود که برخی از این مسائل غیر از بخش قضایی است؛ بنابراین باید فرهنگ سازی شود و شما رسانه‌ها می‌توانید مضرات طلاق و جدایی را بیان کنید.

وی ادامه داد:‌ در طلاق توافقی قانون و شرع گفته که اگر کار به جایی رسید که واقعا باید طلاق بگیرند این امر انجام شود وگرنه باید یک نفر از طرف خانواده مرد و یک نفر از طرف خانواده زن بنشینند و در زمینه صلح و سازش تلاش کنند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر قانون در این زمینه کمبود دارد اصلاح شود و اگر می‌توانیم با همین ظرفیت قانون موجود کاری کنیم باید این اقدامات انجام شود، البته چندین اقدام در این زمینه باید انجام شود که یکسری از این اقدامات را قاضی و بعضی را مشاورین و دفتردار باید انجام دهند، همچنین آنها باید تعلیمات لازم را ببینند.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که چند نفر از نمایندگان مجلس به قوه قضاییه نامه‌ای را نوشتند و درخواست تخفیف در موضوعات پدیده شاندیز و میزان را داشتند که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: من از این نامه اطلاعی ندارم. در پرونده‌هایی که این گونه مطرح می‌شود تلاش قوه قضاییه این است که مردم لطمه نبینند و به پول‌شان برسند. در واقع در پرونده‌های پدیده شاندیز و میزان تلاش این است که پول مردم هدر نرود، اما زمانی که از طرف بانک مرکزی اعلام جرمی شود و مسئولین حاضر نیستند که در یک بانک رسمی دیگر ادغام شوند و فعالیت کنند طبیعی است که برخورد قضایی می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه درباره‌ فروش فرودگاه قشم و تخلفات مالی آن نیز گفت:‌ حجم تخلفات این پرونده را نمی‌دانم. اکنون پرونده مطرح رسیدگی است و دو سه نفر در آن بازداشت شده‌اند ولی در مرحله دادسراست. پرونده هنوز به دادگاه نرفته و صدور قرار نهایی انجام نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره‌ بازداشت دبیر کانون صنفی معلمان و چگونگی بازداشت موقت که مورد سئوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: قانونی که شما می‌گویید نمی‌شود بازداشت موقت کرد کجاست؟ اطلاعات شما صحیح نیست. اکنون بنا بر این است کسانی که ضرورت ندارد، بازداشت نشوند. آنهایی هم که بازداشت موقت می‌شوند تا آنجا که می‌شود بازداشت‌شان تبدیل شود.

وی ادامه داد: تفهیم اتهام به خود متهم و وکیل می‌شود. مواردی است که متهم به بازپرس اصرار می‌کند که من نمی‌خواهم خانواده‌ام از عنوان اتهامی من خبردار شود؛ بنابراین این موضوع بستگی به نظر متهم دارد که خانواده‌اش از پرونده وی اطلاع داشته باشند یا خیر. در مراحل اولیه نیز بنا به نظر بازپرس متهم می‌تواند یک یا دو روز ممنوع‌الملاقات شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره‌ بخشنامه‌ رئیس قوه قضاییه در مورد حبس‌زدایی و این که با وجود این بخشنامه ما شاهد افزایش مجرمین در جامعه هستیم، گفت: از این بابت مجرمین زیادتر نشدند. بخشی از بخشنامه‌ای که شما گفتید به قانون تبدیل شده است. البته ما سیاست کلی در مورد حبس زدایی داریم و این که کسانی که بازداشت‌شان ضرورتی ندارد بازداشت نشوند.

وی افزود: همچنین فردی که باید با کفیل آزاد شود، بهتر است به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا قبل از این که به زندان می‌رود کفیل معرفی شود. یعنی زمینه‌ای فراهم شود که کفیل سریع‌تر معرفی شود یا اگر قرار وثیقه‌ای صادر می‌شود اقداماتی انجام شود و هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا سریع‌تر به نتیجه برسد؛ بنابراین بخشنامه نمی‌تواند موجب افزایش جرایم شود بلکه در کاهش جرائم بسیار موثر است.

خبرنگار دیگری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که رئیس پلیس مواد مخدر گفته که متهمی که به حبس ابد محکوم بوده آزاد شده و دوباره با مواد مخدر دستگیر شده است. در این مورد توضیح دهید که محسنی‌اژه‌ای گفت: سازمان زندان‌ها و دادیار ناظر زندان و نیز شورایی که وجود دارد اگر به این نتیجه برسند که مجرم می‌تواند به مرخصی برود و اظهار ندامت دارد، گاهی افراد به مرخصی می‌روند، البته در جرایم سنگین کمتر مرخصی داده می‌شود.

وی افزود: مورد دیگر هم این است که از لحاظ قانونی و مقررات زندان اگر افراد درجه یک متهم مثل پدر و همسر وی فوت کنند مجموعه‌ای که در زندان هستند اگر به این نتیجه برسند که وی به مرخصی برود، می‌رود و قانون هم این اجازه را داده است، اما اگر خدایی نکرده متهم بیرون رفت و شیطان او را وسوسه کرد و دست به اقدامی زد، این امر ممکن است که باید به آن هم رسیدگی شود.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: این که شما نام بردید مدت‌هاست که در زندان بوده مشکلی برایش پیش آمد و مسئولین ذیربط نظر دادند که وی به مرخصی برود و سر وقت باید بر می‌گشت که برنگشت؛ لذا حکم جلب وی صادر شد و در زمانی که به حکم قاضی باید دستگیر می‌شد، وی با میزان بالایی تریاک دستگیر شد، البته وی ادعایی دارد که این ها متعلق به او نیست که این موضوع قبول نمی‌شود؛ زیرا وی مقصر است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که باید اردوگاه‌هایی تشکیل شود تا معتادین در آنجا نگهداری شود گفت: به فرض اگر کسی 5 گرم تریاک داشت و وی را با این مواد گرفتند در قانون شلاق و جزای نقدی برای آن در نظر گرفته شده طبیعتا وی این مجازات را تحمل می‌کند و آزاد می‌شود. اگر هم زیر 50 گرم تریاک داشته باشد که مجازات حبس ندارد بلکه شلاق و جزای نقدی دارد، البته در مورد هروئین اگر یک یا دو گرم هم باشد مجازات زندان دارد ولی برخی از موارد مثل تریاک مجازات زندان و حبس ندارد.

  • تصمیم‌گیری نسبت به بورسیه‌ها ظرف دو هفته آینده

سخنگوی قوه قضاییه گفت که بررسی عملکرد کمیسیون تصمیم‌گیرنده راجع به موضوع بورسیه‌ها در حال انجام است و ان‌شاء الله ظرف یکی دو هفته آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخورد قوه قضاییه با کسانی که در آستانه‌ انتخابات اقدام به افشاگری می‌کنند گفت: افشاگری دو نوع است. گاهی کسی اطلاعاتی دارد که آن را به مسئول ذیربط اطلاع می‌دهد که این خوب است، اما گاهی فرد یا افرادی در فضای مجازی اذهان جامعه را مشوش می‌کنند که در این مورد هم مدعی العموم ورود می‌کند و هم در صورت شکایت شاکی خصوصی به پرونده رسیدگی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قوه قضاییه در زمینه پدافند غیر عامل فعالیتی دارد یا خیر؟‌ گفت: پدافند غیر عامل در همه دستگاهها از جمله قوه قضاییه متولی دارد. اتفاقا در این زمینه جلسه‌ای با مسئولین پدافند غیر عامل داشتیم.

وی ادامه داد:‌ در این رابطه یک طرح جامع تهیه شده بود که اشکالات و ایراداتی داشت و در حال حاضر کارشناسان در حال برطرف کردن این اشکالات هستند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: این کار در قوه قضاییه زیر نظر معاون اول است و ما داریم دنبال می‌کنیم که سند جامعی در این زمینه به تصویب برسد.

خبرنگاری پرسید قوه قضاییه چه برنامه‌ای برای حفظ امنیت سرمایه گذاران خارجی دارد؟ که محسنی‌اژه‌ای گفت: ما چند سال است داریم این موضوع را دنبال می‌کنیم و دولت هم اقداماتی انجام می‌دهد. قوه قضاییه هر کجا بتواند برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی بر اساس مقررات اقدام می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره‌ برخورد با افشاگری‌ها که به تضییع حقوق برخی افراد در موضوع بورسیه‌ها منجر شده است، گفت: این موضوع دو بخش است یک بخش اصلا جزو بورسیه نبوده‌اند ولی به عنوان بورسیه مطرح شده‌اند. برخی طبق ضوابط بورسیه گرفتند اما به عنوان متخلف مطرح شدند.

محسنی اژه‌ای با بیان این که اگر کسی در این زمینه شکایت کند قوه قضاییه به موضوع رسیدگی خواهد کرد گفت: تا آنجا که اطلاع دارم در این باره شکایتی نشده است. البته قبلا نامه‌ای نوشته بودند و اخیرا هم نامه‌ دیگری نوشته‌اند که من آن را به دادستان تهران ارجاع دادم تا اگر چنانچه شاکی خصوصی هستند طبق ضوابط عمل شود.

وی درباره‌ امکان ورود قوه قضاییه به این موضوع گفت: به دلیل مصوبه‌ای که شورای انقلاب فرهنگی داشته است دیوان عدالت اداری اجازه ورود به این موضوع را ندارد تا بررسی کند که آیا تصمیمات کمیسیون مربوط صحیح بوده است یا خیر؟

محسنی اژه‌ای افزود: در حال حاضر دارد یک چاره اندیشی می‌شود تا بررسی شود که آیا کار کمیسیون مربوطه صحیح بوده است یا غلط و اگر کار آنها غلط بوده فکری شود.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرف یکی دو هفته آینده بررسی عملکرد کمیسیون تصمیم گیرنده نسبت به بورسیه‌ها مشخص شود.

  • حکم محمدعلی طاهری صادر شده/بازداشت یک نفر در پرونده دکل نفتی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حکم پرونده محمدعلی طاهری سرکرده‌ گروه عرفان حلقه صادر شده است یا خیر گفت: حکم صادر شده است منتها این حکم بدوی و قابل اعتراض است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا مهدی هاشمی تقاضای اعاده دادرسی کرده است گفت که چنین چیزی نشنیده‌ام.

خبرنگاری از صحت و سقم احضار احمدی‌مقدم و رادان به عنوان مطلع در پرونده مرتضوی سئوال پرسید که محسنی اژه‌ای گفت‌: تا جایی که می‌دانم برخی از طرفین پرونده درخواست کردند که احضار شوند نه این که احضار شده باشند.

خبرنگاری پرسید آیا حکم اعدام ضارب شهید خلیلی برای تایید نزد شما آمده است؟ که محسنی اژه‌ای گفت: خیر. این حکم نزد من نیامده است.

محسنی اژه‌ای همچنین از ارسال پرونده ستاد سوخت به دادگاه یا عدم ارسال آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

خبرنگاری از مجازات عدم رعایت عفاف و حجاب سئوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: موضوع متفاوت است افرادی بد حجاب هستند، اما برخی علاوه بر بدحجابی در اماکن عمومی تظاهر به این کار می‌کنند که این کار جرم است و با آن برخورد می‌شود.

وی گفت: بسته به نوع اقدام افراد و جرم ارتکاب یافته، مجازات آن نیز متفاوت است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره‌ دادگاه تشکیل شده برای رسیدگی به شکایات علیه آمریکا گفت: تعدادی از پرونده‌ها در این دادگاه رسیدگی شده و علیه دولت آمریکا حکم صادر شده که مبلغ آن تاکنون 50 میلیارد است.

وی گفت: چنین دادگاهی بر اساس قانون تشکیل شده و این مبلغ بابت خسارت وارده به افراد است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره‌ تصمیم وزارت علوم برای رسیدگی به تخلفات انضباطی دانشجویان گفت: مسائل انضباطی در داخل دانشگاه بررسی می‌شود و قوه قضاییه وارد نمی‌شود. در صورت ارتکاب جرم قوه قضاییه به موضوع رسیدگی می‌کند، ولی رسیدگی به مسائل انضباطی با دانشگاه است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره‌ انتقادات مطرح شده نسبت به تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری گفت: اولا این مسله به مسائل خاص منحصر است نه همه موارد یعنی موارد امنیتی و امثال آن را شامل می‌شود. ثانیا این موضوع در بسیاری از کشورها وجود دارد و بین متهمین امنیتی و جرایم سازمان یافته با دیگر جرایم تفاوت وجود دارد.

محسنی‌اژه‌ای‌ اظهار کرد:‌ اگر در برخی از جرایم سازمان یافته متهم بتواند با وکیلی حتی یک صحبتی داشته باشد ممکن است یک فاجعه به بار بیاید و ضرری که از این ناحیه به جامعه وارد می‌شود بسیار بیشتر از ضرری است که به این فرد وارد می‌شود و این‌ها قابل مقایسه نیستند.

محسنی اژه‌ای در رابطه با تایید وکلا توسط رئیس قوه قضاییه در موارد امنیتی و جرایم‌ سازمان یافته گفت: چیزی که از طرف قوه قضاییه پیشنهاد شده بود این بود که قانون جدید دراین رابطه مانند قانون سابق باشد اما این که این وکلا باید به تایید رئیس قوه قضاییه برسند درخود مجلس انجام شد یعنی این قید به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه نبوده است.

محسنی اژه‌ای گفت: در هر صورت قانون تصویب شده و ما ملزم به اجرای آن هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت متهمان پرونده‌ موسوم به دکل گمشده گفت: نمی‌دانم تعبیر گمشده در این باره درست است یا نه. آنچه مسلم است این که گزارش‌هایی انجام و پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده است.

محسنی اژه‌ای با بیان این که در این رابطه فعلا یک نفر بازداشت است افزود: همچنین از افرادی تحقیق شده و اطلاعاتی که در اختیار قرار داده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این اطلاعات باید تطبیق داده شود.

محسنی اژه‌ای همچنین از وجود پرونده اختلاس 108 میلیاردی مدیر عامل یک بانک ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی درباره‌ رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز نیز گفت: در این رابطه در سه ماهه اخیر بیش از هزار مورد رفع تصرف و تخریب صورت گرفته است. همچنین چند کیلومتر دیوار غیر مجاز تخریب شده است.

کد خبر 300951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha